کد خبر : 40352
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398- 50: 16

عضو کمیسیون عمران مجلس:

همکاری بانک‌ها راه برون‌رفت از نابسامانی مسکن

همکاری بانک‌ها راه برون‌رفت از نابسامانی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همکاری بانک‌ها با مجموعه دولت را تنها راه برون‌رفت از نابسامانی حوزه مسکن دانست.

به گزارش گیلانستان حسن خسته بند امروز با اشاره به وضعیت مسکن و تلاش دولت در تأمین آن اظهار کرد: تأمین موردنیاز مسکن در کشور مستلزم هم کاری بانک‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید قیمت‌ها را در بازار کنترل و ثابت نگه دارد، افزود: در حال حاضر قیمت تمام‌شده ساخت مسکن با فروش آن تفاوت سه برابری دارد و قیمت مصالح در بازار با دلار محاسبه می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش چند برابری قیمت مصالح در کشور گفت: قیمت سیمان، میله‌گرد و همه مصالح ساختمان‌سازی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل دو تا سه برابر شده و این افزایش قیمت‌ها موجب افزایش قیمت مسکن در بازار می‌شود.

نماینده مردم بندرانزلی در خانه ملت با اشاره به افزایش بها اجاره مسکن در راستای افزایش قیمت مصالح خاطرنشان کرد: اگر دولت بازار مصالح مسکن در کشور را کنترل و قیمت مصالح را ثابت نگه دارد بازار مسکن کنترل و اشتغال‌زایی در کشور رونق می‌گیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت مکلف به تأمین مسکن قشر متوسط و ضعیف جامعه است، تصریح کرد: دولت باید به دو دهک پایین جامعه در بخش مسکن بیشتر توجه کند وگرنه خانه‌دار شدن برای اقشار ضعیف در چنین شرایطی محال است.

خسته بند بر ضرورت اهتمام دولت به مسکن‌سازی به سبک مسکن مهر تأکید کرد و افزود: دولت باید با تقویت مسکن مهر و رفع نواقص آن در تأمین و تولید مسکن مقتدرانه ظاهر شود.

وی با بیان اینکه دولت طی چند سال اخیر ساخت و سازی در مسکن نداشته، گفت: دولت در حالی هیچ ساخت مسکن طی چند سال گذشته نداشته که ما سالانه حدود یک‌میلیون مسکن نیاز داریم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ساخت مسکن از نیاز جامعه فاصله گرفتیم، خاطرنشان کرد: نباید در تولید مسکن دولت نگاهش معطوف به تهران و مسکن خالی باشد بلکه باید قشر ضعیف موردتوجه دولت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم با اشاره به تأکیدات مجلس به دولت در خصوص جدی گرفتن مسکن بیان کرد: دولت در اجرای سیاست‌های حوزه مسکن نتوانسته خودی از خود نشان دهد درحالی‌که مجلس در قانون‌گذاری چیزی کم نگذاشته است.

وی بانک‌ها را در تولید مسکن یاریگر دولت دانست و گفت: بانک‌ها باید همچون سال‌های گذشته در تولید مسکن یاری‌رسان دولت باشند درحالی‌که امروزه بانک‌ها گوش شنوایی در حمایت از تولید مسکن ندارند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در ارائه آمار خوب اما در عمل در حوزه مسکن ضعیف عمل کرده، افزود: اگر در حوزه مسکن اتفاق خاصی افتاده باشد یقیناً مردم شاهد آن هستند اما واقعیت گویای چیز دیگری است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به بنگاه‌داری بانک‌ها در مسکن بیان کرد: هنوز زمین و مسکن‌های ساخته‌شده توسط بانک‌ها به بازار وارد نشده‌اند و با فرار از قانون اقدامات خود را توجیه می‌کنند.

خسته‌بند شیوه جدید ابلاغی تولید مسکن از سوی وزیر راه و شهرسازی را نامناسب دانست و تصریح کرد: سیاست‌های وزارتخانه در تولید مسکن با شیوه‌نامه‌هایی نظیر بافت‌های فرسوده در تأمین مسکن موردنیاز ناکافی است و تنها راه برون‌رفت از معضل نابسامانی مسکن، پای‌کار آمدن بانک‌ها را می‌طلبد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار