کد خبر : 103349
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402- 51: 12

هواشناسی گیلان نسبت به سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر شد

هواشناسی گیلان نسبت به سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر شد

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی و سرد در این استان، از صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد.

به گزارش گیلانستان، علاءالدین حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی و سرد از بعدازظهر امروز (دوشنبه) در گیلان فعال خواهد شد و تا چهارشنبه هفته جاری در این استان ادامه خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس بارندگی، وزش باد در برخی مناطق شدید، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف گاهی شدید، ارتفاعات کولاک برف، مه آلودگی، رعد و برق، کاهش دما و احتمال تگرگ پیش بینی شده‌است.

 

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نواحی جلگه‌ای مستعد، بیشتر همجوار با دامنه‌ها بارش مخلوط برف و باران و احتمال بارندگی برف را شاهد خواهیم بود.

 

وی با اشاره به سرد شدن هوا طی این مدت و کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دما اظهار کرد: با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید افقی به ویژه محورهای کوهستانی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ضروریست تا احتیاط لازم صورت گیرد.

 

کارشناس هواشناسی گیلان از رانندگان و مسافرانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف گیر استان را دارند خواست تا نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی زمستانه از جمله زنجیر چرخ و گرمایشی اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر ضرورت تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی خاطر نشان کرد: خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع، ذخیره‌سازی کنسانتره برای دام به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای و پوشش و درزگیری واحدهای سنتی پرورش دام و طیور و محافظت از نهال‌های جوان در مقابل سرما توجه شود.

 

حسینی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی دریایی در گیلان طی این مدت اظهار کرد: دریا از امروز تا چهارشنبه هفته جاری برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب پیش بینی شده‌است.

 

وی خاطر نشان کرد: اسب‌وونی تالش صبح امروز با چهار درجه سلسیوس کمترین و شهرستان صومعه‌سرا با ۱۴ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند؛ ضمن اینکه دمای فعلی رشت چهار درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار