کد خبر : 42005
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهریور 1398- 40: 16

از عصر امروز؛

هوای گیلان بارانی می شود/ کاهش۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا

هوای گیلان بارانی می شود/ کاهش۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی از عصر امروز به این استان، گفت: بارش باران، وزش باد و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا برای این استان پیش بینی شده است.

به گزارش گیلانستان محمد دادرس با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی به این منطقه، اظهار کرد: با بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز شاهد ورود سامانه سرد و بارشی به استان گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش باران، وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و کاهش محسوس دما از مهم‌ترین پدیده های پیش بینی شده برای استان گیلان است، افزود: در این مدت دمای هوای استان ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به فعالیت این سامانه تا اواسط هفته در این استان، گفت: ارتفاع موج دریای خزر نیز در این مدت تا حدود دو متر خواهد رسید که برای فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

وی با بیان اینکه با توجه به شدت و ضعف بارش‌ها بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست از شهروندان خواست تا از استقرار در کنار رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

دادرس با اشاره به اینکه دمای هوای شهر رشت مرکز استان گیلان ۲۸ درجه سانتیگراد و بیشینه رطوبت نیز ۹۸ درصد است، افزود: در حال حاضر نیز آسمان شهر رشت کمی تا نیمه ابری به تدریج همراه با افزایش ابر بوده و بارش باران نیز از بعدازظهر امروز در این شهر آغاز می شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار