کد خبر : 42518
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398- 18: 11

مدیر هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد گیلان:

هیئت اندیشه ورز کانون های مساجد گیلان راه اندازی می شود

هیئت اندیشه ورز کانون های مساجد گیلان راه اندازی می شود

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد از راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز کانون‌‌های مساجد گیلان به‌‌منظور واسپاری امور به جوانان و نوجوانان فعال در مساجد خبر داد.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز فرصت هم‌اندیشی فعالان کانون‌های مساجد است گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و جهت تحقق منویات رهبری برای واسپاری امور به جوانان و نوجوانان مومن و متدین فعال در مساجد، هیئت‌های اندیشه‌ورز براردران و خواهران در سطح کانون‌ها راه‌اندازی می‌شود.

مدیر هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد گیلان راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را به‌منظور همفکری و کارآمدکردن برنامه‌های فرهنگی و تلاش برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: این هیئت‌ها به‌منظور واسپاری و اجتناب از تمرکزگرایی در لایه‌های مختلف کانون‌ها در سه سطح «کانون‌ها »، « شهرستان» و «استان» تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: این هیئت‌ها به‌منظور بهره‌مندی از توانمندی کانون‌های برتر جهت همگرایی و هم‌افزایی بیشتر در سطح شهرستان‌ها با حضور کانون‌های برتر همان شهرستان راه‌اندازی می‌شوند.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز در سطح کانون‌ها هم‌زمان با برنامه‌های اوقات فراغت تابستان آغاز و برای بیش از ۲۱۹ کانون ثبت شده است تصریح کرد: این هیئت‌ها تا پایان سال جاری در اکثر کانون‌ها تشکیل شده و آغاز به کار می‌کند.

وی، هیئت اندیشه‌ورز در سطح استان را متشکل از منتخبین سطح شهرستان اعلام و بیان کرد: این هیئت‌ها با توجه به فعالیت آنها در سامانه کشوری، گزارشات ارسالی در شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان و با توجه به امتیاز کسب شده در میز کارشناسی هر شهرستان انتخاب می‌شوند.

مدیر هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اضافه کرد: این هیئت‌ها با ظرفیت‌سنجی توانمندی هر کانون ضمن رسیدگی به مشکلات کانون‌ها، تلاش برای روزآمد کردن فعالیت آنها و ایجاد تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین کانون‌ها با یکدیگر، زمینه ارتباط مناسب با مسئولین اعم از ائمه جمعه، فرمانداری‌ها، نمایندگان مجلس و شورا و مسئولین شهری و روستایی هر شهرستان را با هدایت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان عهده‌دار هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به ابلاغ اساسنامه جدید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مصوب شورای عالی انقلاب و ارتقای جایگاه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری در سطح کشور و استان و ابلاغ احکام اعضای شورای هماهنگی استان‌ها، امید می‌رود که با تشکیل این هیئت‌های اندیشه‌ورز، بستر توسعه کمی و کیفی فعالیت کانون‌های مساجد با همکاری همه فعالان این عرصه اعم از ائمه جمعه و جماعات و سایر اصحاب مساجد بیش از گذشته فراهم شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار