کد خبر : 34322
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اسفند 1397- 10: 17

ورکشاپ و مسابقه اسکیس معماری در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد

ورکشاپ و مسابقه اسکیس معماری در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد

نخستین ورکشاپ و مسابقه اسکیس معماری توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این شهر برگزار شد.

به گزارش گیلانستان به‌مناسبت گرامیداشت روز مهندس و پاسداشت مقام دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی، نخستین دوره ورکشاپ و مسابقه اسکیس معماری به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد رشتدر این مراسم اهداف برگزاری ورکشاپ معماری در دانشگاه آزاد را برشمرد و اظهار داشت: برگزاری کارگاه آموزشی‌، ایجاد فضای رقابت بین شرکت‌کنندگان مسابقات، توانمندسازی دانشجویان و علاقمندان به رشته معماری از جمله این اهداف هستند.

فاطمه کهنی با بیان اینکه در این ورکشاپ و مسابقه دو روزه، برای آثار برتر جوایز ارزنده‌ای در نظر گرفته شد تصریح کرد: نخستین ورکشاپ و مسابقه اسکیس معماری با همکاری معاونت پژوهش و فناوری، مجتمع فنی مهندسی و گروه مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت‌ برگزار شده است.

رئیس مجتمع فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این مراسم مزیت‌های برگزاری ورکشاپ‌های معماری در واحدهای دانشگاهی را برشمرد و در تشریح آن ابراز داشت: برگزاری چنین دوره‌هایی در افزایش سطح تجربه دانشجویان و علاقمندان به رشته مهندسی معماری نقش به‌سزایی دارد.

فرزانه اسدی ملک‌جهان با تأکید بر اینکه این ورکشاپ با هدف ارتقای مهارت‌های کاری دانشجویان رشته مهندسی معماری برگزار شد بیان داشت: محورهای اصلی این رویداد علمی مشتمل بر ترسیم سریع پرسپکتیو، حجم‌سازی و ترسیم آن و بررسی آثار معماران برتر جهان طرح‌ریزی شد.

وی آموزش پرسپکتیو و سپس برگزاری مسابقه اسکیس به‌منظور ارزیابی مهارت‌های آموزش داده شده به دانشجویان را از دیگر محورهای این رویداد اعلام کرد و گفت: برگزاری ورکشاپ و مسابقه اسکیس معماری در دانشگاه آزاد اسلامی مطمئناً دستاوردهای بسیار مطلوبی را به همراه دارد.

مدیر گروه مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این مراسم با تأکید بر استمرار برگزاری دوره‌های ورکشاپ معماری در این واحد دانشگاهی اظهار داشت: برگزاری کارگاه اسکیس نخستین گام در راستای تشویق دانشجویان برای مشارکت در فعالیت‌های جنبی محسوب می‌شود.

سیده مامک صلواتیان ضرورت کسب مهارت‌های عملی توسط دانشجویان رشته‌های معماری را از اهداف مهم برگزاری ورکشاپ معماری دانشگاه آزاد اعلام کرد و افزود: دانشجویان با شرکت در چنین رویدادهای علمی می‌توانند با جنبه‌ها و ابعاد مختلف علوم معماری آشنایی بیشتری پیدا کنند.

عضو هیئت علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این مراسم ورود به بازار کار و ایجاد رقابت‌های حرفه‌ای را از کارکردهای مثبت برگزاری ورکشاپ مهندسی قلمداد کرد و ابراز داشت: تقویت مهارت‌ و افزایش فعالیت دانشجویان در محیط دانشگاه از دیگر مزیت‌های این رویداد علمی است.

حسین صفری مشارکت در‌ فعالیت‌های جمعی دانشگاهی را از دیگر فواید برگزاری ورکشاپ و مسابقه اسکیس معماری دانشگاه آزاد دانست و عنوان کرد: با استمرار برگزاری چنین رویدادهایی زمینه تحقق اهداف یاد شده به‌ویژه در دانشجویان رشته معماری بیش از پیش فراهم و مهیا می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار