کد خبر : 35973
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اردیبهشت 1398- 40: 16

مدیرکل هواشناسی:

وضعیت جوی گیلان در ساعات آینده پایدار می‌شود

وضعیت جوی گیلان در ساعات آینده پایدار می‌شود

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت:‌ با خروج تدریجی سامانه بارشی از آسمان گیلان در ساعات آینده وضعیت جوی این استان پایدار شده و بارش باران متوقف می‌شود.

به گزارش گیلانستان محمد دادرس به بارش شدید باران در نقاط مختلف گیلان و استقرار سامانه ناپایدار در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی،‌ وضعیت جوی گیلان با فروکش کردن بارش باران در ساعات آینده پایدار می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان عنوان کرد:‌ در حال حاضر نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه است بنابراین طبق این الگوها بارندگی، وزش باد،‌ احتمال رعد و برق در قسمت‌های جلگه‌ای گیلان و در ارتفاعات استان نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه در ساعات اخیر بارش باران در برخی نقاط گیلان شدیدتر بوده است تصریح کرد: در روزها و ساعات گذشته همزمان با ورود سامانه بارشی به گیلان،‌ شاهد بارش بسیار زیاد باران در مناطق مختلف استان بودیم تا جایی‌که حتی در برخی نقاط بارش‌ها به شکل برف گزارش شد.

وی در مورد سامانه جوی ناپایداری که فعلاً در استان گیلان مستقر شده است ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود شدت فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به تدریج کاهش پیدا کرده و تضعیف شود بنابراین با عبور آن از منطقه گیلان از فردا هوای استان پایدار می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تأکید بر اینکه از فردا تا اواسط هفته آینده هوای استان پایدار خواهد بود افزود:‌ طبق الگوهای هواشناسی با خروج این سامانه بارشی که در روزهای گذشته موجبات کاهش دمای هوا در گیلان را فراهم کرد روند افزایش نسبی دمای هوای استان مورد انتظار است.

دادرس از صدور اخطاریه دریایی توسط سازمان هواشناسی گیلان خبر داد و عنوان کرد: طبق الگوهای سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود در ۱۲ ساعت آینده سواحل دریای خزر همچنان با شرایط مواج مواجه باشند بنابراین شرایط برای فعالیت‌های مرتبط در دریا فعلاً مهیا نیست.

وی شماره‌گیری تلفن ۱۳۴ برای اطلاع از وضعیت جوی استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: طبق گزارشات موجود،‌ در ۲۴ ساعت گذشته در بندر کیاشهر ۴۶.۸ میلیمتر،‌ رشت در حوزه فرودگاه ۴۲ میلیمتر، لاهیجان ۵۰ میلیمتر‌ و در ماسوله ۳۴ میلیمتر باران باریده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار