کد خبر : 49012
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اسفند 1398- 31: 11

فرماندار آستارا:

ویروس کرونا به تورهای صیادان رودخانه مرزی آستاراچای رسید

ویروس کرونا به تورهای صیادان رودخانه مرزی آستاراچای رسید

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از به تعویق افتادن صید ماهی در رودخانه مرزی آستاراچای خبر داد.

به گزارش گیلانستان حسن رستم‌زاد در آستارا اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، فصل ماهی‌گیری در رودخانه مرزی آستاراچای به دلیل پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه از شهروندان می‌خواهیم در این موضوع پیش‌قدم بوده و از هرگونه مراجعه به رودخانه مرزی خودداری کنند، افزود: اقدام مرزبانان دو کشور برای به تعویق انداختن فصل ماهی‌گیری در رودخانه مرزی آستاراچای با هدف حفظ سلامت مردم و پیش‌گیری از شیوع گسترده ویروس کرونا صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به اینکه صید ماهی در رودخانه مرزی آستاراچای همه‌ساله از اواخر اسفند آغاز و تا اواخر فروردین تداوم دارد، افزود: در طول فصل صید، صیادان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با کارت صیادی یک در میان در دو نوبت صبح و عصر در این رودخانه با قلاب و تور ماهی صید می‌کنند.

ساکنین حاشیه رودخانه مرزی آستارچای همه‌ساله با صیادی در این رودخانه، مایحتاج زندگی خود را تأمین‌کرده و در صورت صید بیشتر ماهی، آن را در بازارهای محلی عرضه می‌کردند تا طریق صیادی در رودخانه آستاراچای امرارمعاش کنند که شیوع ویروس کرونا صیادان نواری مرزی استان گیلان را خانه‌نشین کرد.

رودخانه مرزی آستاراچای به طول ۳۸ کیلومتر از ارتفاعات کوهستان حیران و دامنه شیندان سرچشمه‌گرفته و بعد از گذر از مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به دریای خزر می‌ریزد به‌گفته کارشناسان این رودخانه، بستر مناسب تخم‌ریزی و تکثیر طبیعی ماهی‌ها است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار