کد خبر : 95581
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402- 48: 16

٢ هزار و ٢٠٠ دانش آموز گیلانی در طرح تابستانه مهارت ثبت نام کردند

٢ هزار و ٢٠٠ دانش آموز گیلانی در طرح تابستانه مهارت ثبت نام کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز این استان برای شرکت در دوره های طرح تابستانه مهارت ثبت نام کرده اند.

به گزارش گیلانستان، کاظم پور نصیری روز پنجشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان گیلان تاکنون به لحاظ تعداد دوره های ثبت نام شده در طرح تابستانه مهارت جزو پنج استان برتر کشور است.

 

وی با بیان اینکه برای طرح تابستانه مهارت ۳۰۰ دوره آموزشی برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه استان گیلان تعریف شده است، اضافه کرد: در هر دوره ۲۰ کارآموز می توانند ثبت نام کرده و آموزش های مهارتی را فرا گیرند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به اجرای طرح تابستانه مهارت از پانزدهم ماه گذشته (تیرماه) در استان خاطر نشان کرد. این طرح یکی از مهمترین برنامه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است که تا پانزدهم شهریور ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه طرح تابستانه مهارت برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان دوره‌های طرح ایران مهارت برگزار می‌شود و برای شرکت‌کنندگان تاییدیه صادر خواهد شد، افزود: این دوره‌ها برای گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال با عنوان کارآموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد برای پنج دهک نخست جامعه به صورت رایگان برگزار می شود.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان خاطر نشان کرد: دوره‌های طرح تابستانه مهارت بین ۶۰ تا ۱۲۰ ساعت است و حاضران در این دوره‌ها پس از پایان در آزمون‌های مهارتی شرکت و در صورت قبولی گواهینامه بین‌المللی دریافت خواهند کرد.

 

۲۰ مرکز دولتی فنی و حرفه ای و هزار و ۶۳۵ آموزشگاه آزاد مهارتی در گیلان فعال است.

 

برنامه های هفته ملی مهارت در قالب ۲۸ کلان برنامه اعم از جلسه شورای مهارت با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، افتتاح کارگاه آموزشی توانمندسازی مربیان، تجلیل از خانواده های معظم شهدای فنی و حرفه‌ای، کارگاه آموزشی آشپزی در طبیعت ویژه خانواده همکاران، مسابقه آزاد مهارتی عکاسی، افتتاح آموزشگاه آزاد اعماز شنبه گذشته در گیلان آغاز شد و تا ۱۳ مرداد در مناطق مختلف استان گیلان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار