کد خبر : 87524
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401- 20: 18

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

پایداری هوا در استان گیلان/ نفوذ سامانه جدید بارشی از پنج شنبه

پایداری هوا در استان گیلان/ نفوذ سامانه جدید بارشی از پنج شنبه

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ مجدد سامانه جدید بارشی در روزهای پایانی هفته گفت: از صبح پنجشنبه بارش برف و باران در مناطق کوهستانی و جلگه ای گیلان آغاز می شود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه پایدار در منطقه است، افزود: طی امروز آسمانی صاف تا نیمه ابری و وزش باد مورد انتظار است.

 

دادرس تصریح کرد: به تدریج از عصر امروز با نفوذ توده هوای ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و مه آلوده شدن هوا، بارندگی و وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ و بارش برف در ارتفاعات تا عصر سه شنبه فراهم می‌شود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از پنجشنبه با نفوذ مجدد سامانه بارشی شرایط برای بارش باران و وزش باد مهیا می‌شود، افزود: آسمان اکثر نقاط استان گیلان امروز صاف تا نیمه ابری و افزایش نسبی دما است.

 

دادرس اظهار کرد: از امشب شاهد افزایش ابر و بارش باران وزش باد احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا ۸۰ سانتی متر اعلام شده است، اضافه کرد: فعالیت‌های دریانوردی و صید امروز و فردا با احتیاط مناسب است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان دمای فعلی شهر رشت را ۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: رطوبت هوای این شهر نیز ۷۵ درصد است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار