کد خبر : 80371
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مرداد 1401- 47: 12

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری گیلان:

پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای الکترونیکی گیلان

پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای الکترونیکی گیلان

عبداللهیان گفت: به کسب‌وکارهای الکترونیکی که متناسب با ظرفیت‌های گیلان راه‌اندازی شده و فعالیت می کنند تسهیلات اعطا می شود.

به گزارش گیلانستان، «‌سیدسجاد عبداللهیان» شامگاه سه ‌شنبه (۲۵ مرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: اغلب کسب و کارهای الکترونیکی و مجازی موجود در گیلان خود را به ثبت نرسانده‌اند و بسیاری از آنها کسب و کارهای خانگی هستند.

 

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری گیلان با بیان اینکه نمی توان آمار دقیقی از کسب و کارهای الکترونیکی استان ارائه نمود اضافه کرد: با این حال سنجش‌هایی در این زمینه انجام شده به طور مثال طبق یکی از همین سنجش‌ها در مهمترین اپلیکیشن خرید و فروش نرم‌افزار‌های موبایلی کشور بعد از تهران، استان گیلان بالاترین توسعه دهندگان را به خود اختصاص داده است.

 

عبداللهیان با بیان اینکه استان گیلان در سامانه نماد الکترونیک هم رتبه بالایی دارد ابراز داشت: تلاش ما همواره به این سمت و سو است تا بتوانیم کسب و کارهایی که با ظرفیت‌های استان گیلان فعالیت می کنند را مورد حمایت قرار داده و زمینه توسعه آنها را فراهم کنیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در مسیر ایجاد کسب و کارهای الکترونیکی و اشتغال دیجیتال در گیلان چقدر به پتانسیل‌های استان نظیر گردشگری توجه می‌شود افزود: در این راستا برای افزایش انگیزه بیشتر تسهیلاتی را به اینگونه از کسب‌وکارهای الکترونیک اعطا و امورات مربوط به آنها را در بخش‌های مختلف تسهیل می‌کنیم.

 

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری گیلان عنوان کرد: حضور در نمایشگاه‌ها، بهره‌مندی از اطلس سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی متناسب با ظرفیت های استان گیلان از دیگر اقداماتی است که در دستور کار این نهاد قرار دارد.

 

عبداللهیان ادامه داد: جهت کاهش موانع کسب‌وکارهای مجازی و اشتغال الکترونیک در کشور کارگروهی در کشور با عنوان کارگروه کاهش موانع تشکیل شده تا شکایت‌هایی که از طرف دستگاهای اجرایی و نظارتی از کسب و کارهای اینترنتی می‌شود، ساماندهی شوند و میزان آنها کاهش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه کارگروه رفع موانع فعالیت کسب‌وکارهای الکترونیکی در استان گیلان به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تشکیل شده است گفت: تاکنون جلسات متعددی را برگزار کردیم و تلاش داریم با ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاهای دولتی و نظارتی موانع کسب و کارهای مجازی استان گیلان را از طریق این کارگروه حل و فصل کنیم.

 

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری گیلان خاطرنشان کرد: در کارگروه رفع موانع فعالیت کسب‌وکارهای الکترونیکی گیلان مسائل حول محور مالیات یا بحث پلیس فتا که دامن گیر برخی از این مشاغل است مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ شبستان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار