کد خبر : 79523
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401- 34: 20

استاندار گیلان:

مدیران در تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران پیشگام باشند

مدیران در تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران پیشگام باشند

استاندار گیلان با بیان اینکه آیت الله دکتر رئیسی رابطه مسئولین با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را رابطه خادم و مخدومی می داند، تاکید کرد که مدیران دولت سیزدهم باید در تکریم و بهره مندی از فیوضات معنوی خانواده های شهدا و ایثارگران پیشگام باشند.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در جلسه مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، با تبریک ایام خجسته عید قربان، دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر، مولای متقیان را الگوی تمام عیار اخلاق، ایثار، جهاد و شهادت خواند و افزود: امروز شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و پیام آنان در تمام فضای ایران و منطقه طنین‌انداز است.

وی با اشاره به اینکه شهدا در جهت تضمین و تحکیم ارزش‌های والای اسلام، قرآن و نظام اسلامی با نثار جان خود، جهاد کردند، اضافه کرد: امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین مسیر شهدا، جانبازان و آزادگان را ادامه داده و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند، بر زمین بماند.

استاندار گیلان ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث می‌شود تا قطار انقلاب و مدیریت کشور از ریل پیشرفت و تعالی خارج نشود.

نمانیده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: از دیدگاه آیت الله دکتر رئیسی، رابطه مسئولین با خانواده شهدا و ایثارگران رابطه خادم و مخدومی است و در این راستا باید قانون خدمت رسانی به ایثارگران بطور کامل اجرا شود.

عباسی گفت: همه خانواده های شهدا و جانبازان مورد احترام و عزیز ما هستند و رسیدگی به مسائل آنان را وظیفه خود می دانیم.

وی خانواده های شاهد و ایثارگران را سند زنده دوام و بقای اسلام و تعالی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: تکریم و حضور در جمع خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باید جزو لاینفک برنامه های مدیران باشد.

استاندار گیلان به اثر تربیتی و معنوی حضور در جمع خانواده های شهیدان و دیدار با یادگاران هشت سال دفاع مقدس اشاره و ابراز کرد: خدمت رسانی و قدردانی از صبر و فداکاری والدین، فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران منجر به تقویت روحیه خدمتی و برکت در امور می‌شود.

عباسی با تاکید بر لزوم تولید محتوای مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و نیز برگزاری یادواره شهدا در شان و منزلت آنان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تحقق جهاد تبیین که همان انتقال رسالت واقعی و بیان اقتدار و دستاوردهای نظام اسلامی است، در گام دوم انقلاب عملیاتی می‌شود.

وی بهره مندی از وصایای شهدا و امام شهیدان را موجب نورانیت معنوی و تعالی جامعه بر شمرد و بر لزوم توجه به آثار فاخر حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت با تخصیص اعتبارات پژوهشی و فرهنگی تاکید کرد.

استاندار گیلان همچنین به وضعیت کنونی کرونا در سطح جامعه اشاره و اظهار کرد: با توجه به افزایش سفرهای داخلی و خارجی و اهمیت سلامت آحاد مردم، ترزیق دز سوم واکسن برای پیشگیری در برابر سویه جدید کرونا با همراهی مردم و رسانه ها به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار