کد خبر : 100689
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402- 26: 16

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به قالیبافان گیلانی

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به قالیبافان گیلانی

مدیرکل صمت گیلان از تولید بیش از ۵۰ هزار مترمربع فرش در این استان خبر داد و گفت: در چند وقت اخیر ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد به قالیبافان گیلانی اعطا شده است.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان ظهر امروز در حاشیه بازدید از یک واحد قالیبافی در رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قالیبافی نقش مهمی در توسعه اقتصادی خانگی در استان دارد، اظهار کرد: در گیلان فعالان و تولیدکنندگان قالی با سرعتی بسیار خوبی در حال فعالیت بوده که نیازمند حمایت بیشتر توسط دستگاه‌های مربوطه هستند.

 

وی با اشاره به فعالیت ۱۴هزار قالیباف در گیلان گفت: با بررسی‌های به عمل آمده ۲۰۶ فرش‌باف گیلانی به منظور دریافت تسهیلات حوزه قالیبافی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

مدیرکل صمت گیلان از تولید بیش از ۵۰ هزار مترمربع فرش در این استان خبر داد و افزود: با تلاش فرش‌بافان گیلانی، سالانه ۵۱ هزار مترمربع فرش دستبافت تولید می‌شود که تسهیلات بافت این فرش‌ها با سود چهار درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 

پورحیدری با اشاره به اعطای ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات حوزه صنعت فرش به قالیبافان گیلانی بیان کرد: صنعت قالی در استان با مشکلاتی مواجه بوده و ما به آن آگاه هستیم به همین دلیل در تلاشیم تا رشد و بالندگی صنعت فرش گیلان با حمایت بانک‌ها و سایر دستگاه‌های حمایتی مانند بیمه افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار