کد خبر : 107060
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403- 27: 20

رییس کل دادگستری گیلان:

پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد

پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد

رییس کل دادگستری گیلان گفت: درصد زیادی از پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با اشاره به اهمیت قانون حدنگار اظهار کرد: با اجرای قانون حد نگار درصد زیادی از پرونده‌های محاکم قضائی کاهش می‌یابد.

 

وی با تاکید بر اینکه هدف مسؤولان باید جلب رضایت عمومی مردم و رعایت ضوابط قانونی در جامعه و کمک به زندگی اجتماعی مسالمت آمیز آحاد مردم باشد، افزود: هرچقدر تشکیل پرونده قضائی کاهش یابد به آر۸امش جامعه کمک کرده‌ایم.

 

رئیس شورای قضائی استان با تاکید بر سند دار کردن اراضی اضافه کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل شهرها نیز ناشی از نداشتن سند است که خسارات جبران ناپذیری را به بافت شهری وارد کرده است.

 

وی با بیان اینکه طرح هادی مشکلات زیادی را در استان گیلان برای روستاییان ایجاد کرده است، گفت: باید رفع تداخلات در روستاهایی که دچار اختلافاتی بین بنیاد مسکن و منابع طبیعی هستند در اولویت قرار گیرد.

 

این مقام ارشد قضائی با اشاره به دغدغه‌های ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص تغییر کاربری‌ها تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید با اعمال حاکمیت مقتدرانه و به نفع مردم از سو استفاده متصرفان و سودجویان جلوگیری نموده و مدیرانی را که به قانون تمکین نکرده و در مسیر انحراف قدم بر می‌دارند از دایره خدمت حذف کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار