کد خبر : 42193
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مهر 1398- 51: 10

عضو کمیسیون عمران مجلس:

پروژه‌های نیمه‌تمام‌ کشور رها شده‌اند / ‌در واگذاری طرح‌ها‌ فقط شعار ‌می‌‌دهند

پروژه‌های نیمه‌تمام‌ کشور رها شده‌اند / ‌در واگذاری طرح‌ها‌ فقط شعار ‌می‌‌دهند

عضو کمیسیون عمران مجلس با به اهمیت توجه به مشکلات مردم و جلب رضایت آنها از سوی نهادها و دستگاه‌ها گفت: ‌در واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی فقط شعار داده می‌شود.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری بروکراسی‌های اداری و عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی برای اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های عمرانی مردم را به شدت کلافه کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس وجود طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در سطح کشور از جمله استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بسیاری از این پروژه‌ها در پیچ و خم‌های اداری گیر کرده و هیچ پیشرفت خاصی ندارند از سوی دیگر عزمی نیز برای واسپاری این طرح‌ها به بخش خصوصی مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه در راستای واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی فقط شعار داده می‌شود تصریح کرد: در شرایط و موقعیت فعلی یکی از بهترین راه‌ها برای تکمیل و اتمام پروژه‌های عمرانی استفاده از توان بخش خصوصی است اما در این زمینه هیچ اقدام عملی از سوی دستگاه‌ها انجام نمی‌شود.

افتخاری انجام پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان‌ها از جمله گیلان بر اساس اولویت‌بندی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در همین شهرستان‌های فومن و شفت پروژه‌هایی با ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ناتمام مانده‌اند در حالی‌که بنده بارها و بارها در مجلس، دستگاه‌ها و ادارات کل بر ضرورت اولویت‌بندی تأکید کرده‌ام.

وی طولانی شدن پروژه‌ای به مدت ۱۵ سال که از ابتدا قرار بوده دو ساله به بهره‌برداری برسد را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه چنین اتفاقاتی مردم را کلافه کرده است افزود: پروژه پل ورودی فومن از جمله یکی از همین پروژه‌ها محسوب می‌شود که قبل از انجام یک کار کارشناسی دقیق برای ساختن آن اقدام شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس از اجرای برخی طرح‌ها در شهرهای شمالی که شرایط آن تنها با وضعیت شهرستان‌های جنوبی کشور مطابقت دارد سخن گفت و تصریح کرد: از دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار داریم متناسب با وضعیت جغرافیایی و محیطی هر کدام از استان‌ها پروژه‌های عمرانی را برای آن‌ها طراحی و اجرا کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه در صورت انجام کار کارشناسی، دیگر در جریان اجرای پروژه‌ها اختلالی ایجاد نمی‌شود اظهار داشت: مشکل پروژه‌های نیمه‌تمامی که اکنون در کشور رها شده‌اند به‌علت عدم وجود یک نگاه جامع و تسهیل‌گر در برخی از دستگاه‌ها و ادارات کل روز به روز تشدید می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار