کد خبر : 101610
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402- 44: 18

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

پس از ۶ سال وقفه شیر رایگان در مدارس ابتدایی گیلان توزیع می شود

پس از ۶ سال وقفه شیر رایگان در مدارس ابتدایی گیلان توزیع می شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی گیلان پس از ۶ سال وقفه خبر داد.

‌به گزارش گیلانستان، محمدحسین رمضانی اظهار کرد: با امضای توافقنامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش گیلان و یک شرکت تولید فرآورده‌های لبنی، توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی گیلان پس از ۶ سال توقف، از سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

 

وی هدف از این کار را تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در مرحله نخست ۲۰۰ هزار پاکت شیر بین دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و عشایری شامل در هر ماه توزیع می‌شود.

 

رمضانی با تأکید بر اهمیت توزیع شیر سالم در مدارس گفت: طبق این قرارداد، شرکت لبنی موظف است همه مجوزهای لازم شامل پروانه تولید و بهره برداری از سازمان غذا و دارو و همچنین مجوز حمل و نقل و صلاحیت عوامل محیطی را از معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه توزیع شیر در مدارس از سال ۷۹ برای حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز آغاز شده بود گفت: بر اساس این طرح، ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع شد، اما به مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و در سال ۹۶ به دلیل کمبود اعتبار، این طرح متوقف شد.

 

محمد حسین رمضانی گفت: بر اساس نظر کارشناسان علوم تغذیه، مصرف شیر از پوکی استخوان و کاهش متوسط قد دانش‌آموزان، پوسیدگی دندان، کاهش حافظه و کاهش ابتلاء به سرطان در جامعه‌ی هدف به ویژه دانش آموزان جلوگیری کرده و سبب تقویت پوست و مو، افزایش حجم ماهیچه و کاهش استرس می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار