کد خبر : 38950
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398- 45: 17

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

پوشش ۷۳ درصدی جمعیت گیلان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

پوشش ۷۳ درصدی جمعیت گیلان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پوشش ۷۳ درصدی جمعیت بالای ۳۰ سال این استان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون نفر غربالگری شدند.

به گزارش گیلانستان محمد عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، اظهار کرد: در این طرح یک میلیون و ۱۰۰ هزار گیلانی غربالگری شدند.

وی افزود: بر اساس آمار ۷۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان گیلان تحت پوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و مبتلایان به نارسایی کلیوی در تمام سنین جامعه هدف این طرح در استان بودند، ادامه داد: ۵۳ درصد یعنی معادل ۵۸۳ هزار نفر از افراد سنجش شده در این طرح را بانوان و ۴۶ درصد یعنی معادل ۵۱۷ هزار نفر را آقایان تشکیل داده‌اند.

عباسی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده در این طرح ۵۵۰ هزار نفر معادل نیمی از افراد غربال‌گیری شده دارای فشار خون نرمال هستند، بیان کرد: ۱۶ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال گیلان مبتلا به بیماری فشارخون بالا و ۳۱ درصد نیز در مرحله پیش فشار خون قرار دارند.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح پوشش ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان پیش بینی شده بود، تصریح کرد: خوشبختانه موفق شدیم بیش از این برنامه پیش بینی شده جمعیت استان گیلان را مورد سنجش قرار دهیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار