کد خبر : 98084
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402- 18: 18

در حاشیه اجلاس پیرغلامان حسینی انجام شد؛

پیرغلامان حسینی با جامعه دانشگاهی گیلان دیدار و گفتگو کردند

پیرغلامان حسینی با جامعه دانشگاهی گیلان دیدار و گفتگو کردند

پیر غلامان حسینی در حاشیه برگزاری بیستمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی با جامعه دانشگاهی گیلان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گیلانستان، رئیس دانشگاه گیلان در گردهمایی پیرغلامان حسینی با جامعه دانشگاهی استان گفت: تفاوت اساسی دانشگاه اسلامی با دانشگاه‌های غربی نگاه به انسان و انسانیت و تعالی وی برای رسیدن به کمال است.

 

فرید نجفی با بیان اینکه علمی که دانشگاه‌ها تولید می‌کند باید مشکلی از مردم جامعه را حل کند، افزود: دانشگاه اسلامی افراد موفقی را تربیت می‌کند که با تلفیق علم طبیعی و علم الهی به درجات بالا خواهند رسید.

 

وی همچنین اضافه کرد: همراهی علم با عمل مهم‌ترین هدف دانشگاه ماست تا بتوانیم به جایگاه واقعی یک دانشگاه اسلامی دست یابیم.

 

فرهنگ ایرانی اسلامی در حال توسعه است

 

رایزن علمی دانشگاه جامعه المصطفی هم در ادامه این گردهمایی با گرامیداشت ایام میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: اسلام با جنگ و اجبار وارد سرزمین ایران نشده بلکه کشور ما سرزمینی مستعد برای خدا پرستی بوده و هست.

 

وی با بیان اینکه ایران سرزمینی است که مردمش با انزجار از ظلم و جور شاهان، با آغوش باز دین اسلام را پذیرفتند، افزود: به رغم شایع پراکنی این روزها در فضای مجازی، در زمان ورود اسلام جز چند نقطه، هیچ جنگی بین ایرانی‌ها و اعراب رخ نداده است.

 

علم الهدی با بیان اینکه در دانشگاه جامعه المصطفی فرهنگ ایرانی اسلامی با جدیت در حال توسعه است و این دانشگاه بزرگترین منشأ گسترش زبان فارسی در سراسر دنیاست، گفت: امروز این پیرغلامانی که از ۱۷ ملیت گرد هم آمده‌اند، افرادی اهل قلم و از اساتید دانشگاه هستند.

 

امضای تفاهم نامه برای همکاری‌های بیشتر

 

استاد دانشگاه و یکی از پیرغلامان کشور بحرین هم در این نشست با اشاره به ملزومات فرهنگی دنیای اسلام، گفت: قیام عاشورا سراسر درس عزت و آزادگی است و گردهمایی حول محور این واقعه عظیم برای گفتگو و تبادل نظر است تا شبهات برطرف شده و پایه‌های دین اسلام در کشورها تحکیم شود.

 

وی با بیان اینکه مشکلات ملت ایران باعث ترقی آن‌ها شده و ما درس‌های زیادی از مردم ایران آموختیم، افزود: مردم ایران حرمت زیادی برای انسانیت قائل هستند.

 

سلیم ردیهی مداحی از کشور تانزانیا هم در این مراسم با تاکید بر لزوم ترویج معارف اسلامی، گفت: با اشاره به فرمایش امام صادق علیه السلام که می‌گوید من قرآن را در قلب شما کاشته‌ام، ما هم باید با تربیت افراد زُبده دین اسلام را ترویج دهیم.

 

حجت السلام هلال رایزن فرهنگی کشور عمان در ایران با بیان اینکه مودت با پیامبر اکرم به خود ما باز می‌گردد، گفت: پیروی از بزرگان دینی همچون مقام معظم رهبری که در مسیر دین و مودت با پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم قرار دارد باعث همبستگی امت اسلامی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: امت اسلامی فقط با تاسی از قیام عاشورا می‌توانند به کمال واقعی و راه سعادت و موفقیت دست یابند.

 

در این مراسم که پیرغلامانی از کشورهای عُمان، کامرون، کنگو چاد، نیجریه، افغانستان، عراق، تانزانیا، آلمان، لبنان، مسقط، بنگلادش، اندونزی و بحرین حضور داشتند، تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه گیلان و دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی امضا شد تا همکاری‌های فرهنگی بیشتری بین ۲ دانشگاه برقرار شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار