کد خبر : 106602
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اردیبهشت 1403- 46: 10

با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش انجام شد؛

پیگیری چهره به چهره و خانه به خانه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گیلان

پیگیری چهره به چهره و خانه به خانه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گیلان

.

به گزارش گیلانستان، فاطمه میرزانژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شناسایی بازماندگان از تحصیل و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان اظهار کرد: علاوه‌بر این در مراحل بعدی اسامی دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده شناسایی نشده به سایر نهادها مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و نیز استانداری ارسال و از ظرفیت آن‌ها برای شناسایی سایر کودکان استفاده می‌شود.

 

وی افزود: طرح شهید محمودوند برای دومین سال متمادی در استان در حال اجراست، در این طرح از تمامی ظرفیت‌های استان برای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل استفاده می‌شود؛ در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با اجرای این طرح ۱۵۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۲۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه به تحصیل بازگردانده شده‌اند.

 

وی گفت: برای پیشگیری از ترک تحصیل کمک‌های مالی خیرین برای کودکان با وضعیت مالی ضعیف، احداث مدارس در مناطق عشایری، کمک راهبران آموزشی و تربیتی در مناطق صعب العبور برای دریافت درسنامه‌های آموزشی، ارتقاء فرهنگ جامعه در مناطق دور افتاده با آموزش اولیا از جمله اقداماتی است که انجام می‌شود.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان در خصوص نقش دیگر نهادهای حمایتی در پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان افزود: بر اساس تفاهم‌نامه وزارتی در جهت پیگیری وضعیت بازماندگان از تحصیل در سطح کشور سازمان‌هایی مانند اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، علوم پزشکی، استانداری و غیره به عنوان شرکای آموزش و پرورش ملزم به همکاری هستند.

 

وی در خصوص نقش آفرینی سازمان‌ها گفت: اداره کار با اعطاء بسته‌های حمایتی مالی و معیشتی به خانواده‌های دارای فقر مالی، بهزیستی با کمک به کودکان با بیماری‌های خاص و همچنین حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دادگستری با حمایت قضایی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، ثبت احوال با کمک برای ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه برای ایجاد هویت و ثبت‌نام در سامانه‌های آموزش و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان، پای کار هستند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

از طرف من چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۴۲

سلام خدا قوت. بنده کیهان از حمیدیان هستم. وخیلی از این موارد را نمی‌شناسم ولی متاسفانه هیچ اطلاعاتی ‌‌ازنحوه طرح شهید. محمود وند ندارند. چگونه اطلاع رسانی بکنیم. ویا توجیح بشویم. وچگونه به این خانواده‌ها از طرف شما کمک کنیم لطفاً پیگیری از پیام من بفرمایید کیهان. از حمیدیان ۰۹۱۱۱۳۷۴۳۱۵

رفتن به نوار ابزار