کد خبر : 107028
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403- 39: 9

کاشت موفق ۱۳۰ حلزون گوش در قطب شمال کشور

کاشت موفق ۱۳۰ حلزون گوش در قطب شمال کشور

در مرکز کاشت حلزون استان گیلان، ۱۰ نفر نیروی گفتار درمانگر، شنوایی‌شناس و پرستار فعالیت دارند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد اما به لحاظ امکانات و دستگاه‌های تشخیصی شنوایی و تجهیزات معاینه گوش و حلق و بینی، کمبودهایی وجود دارد که باید با همکاری همگان حل شود.

به گزارش گیلانستان، کری حسی عصبی مادرزادی بین دو تا سه نفر در هزار تولد زنده شیوع دارد که بسیاری از این موارد بدون علامت و حتی بدون هیچ عامل خطر هستند.

کاشت حلزون درمانی برای کری‌های مادرزادی

کاشت حلزون گوش، درمانی فوق العاده موثر در کری‌های مادرزادی است و کودک را از حالت کر و لال مطلق، به فردی با گفتار و هوش نرمال تبدیل میکند که برای همیشه برای خانواده و جامعه موثرتر خواهد بود.

تا همین چند سال پیش، شمال کشور قطب کاشت حلزون شنوایی نداشت و عمده بیماران آن در تهران و تبریز این عمل و توانبخشیهای بسیار مفصل و طولانی پس از عمل را انجام میدادند که مشکلات عدیده مالی و خانوادگی و اجتماعی را برای این خانواده های عمدتا نیازمند و آسیب پذیر به‌همراه داشت.

جراحی موفق ۱۳۰ کاشت حلزون گوش در گیلان

کاشت حلزون گیلان در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ و با انجام دو عمل جراحی همزمان، رسما کار خود را در استان آغاز کرد و از آن زمان تا امروز ۱۳۰ عمل جراحی کاملا موفق داشته است.

به گفته شادمان نعمتی رئیس بخش کاشت حلزون گیلان، بیمارانی که برای کاشت حلزون مراجعه کرده اند از کودک ۱۱ ماهه تا پیرمرد ۷۰ ساله را شامل می شوند که همگی نتایج رضایت بخشی دارند.

صف کوتاه انتظار کاشت حلزون گوش در گیلان

در صورت داشتن همه شرایط لازم، معمولا از زمان اولین ویزیت تا رسیدن به عمل جراحی در مرکز گیلان، حداکثر ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد که از این نظر گیلان جزو سریع ترین مراکز در تصمیم گیری است و کوتاه‌ترین صف انتظار را دارد.

۹۰ درصد مراجعان مرکز کاشت حلزون، گیلانی‌اند

به گفته محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تقریبا ۹۰ درصد مراجعان به مرکز کاشت حلزون از استان گیلان و ۱۰ درصد از استان های مجاور زنجان و مازندران هستند.

به گفته وی، مرکز کاشت حلزون از اردبیل و گلستان هم بیمار داشته و این آمادگی در استان وجود دارد که به بیمارن بیشتری از استان‌های مجاور خدمت کند.

نکته حائز توجه دیگر اینکه، هزینه جراحی در مرکز کاشت حلزون گیلان به جهت اینکه تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج هست، کاملا رایگان و صفر است.

در مرکز کاشت حلزون استان گیلان، ۱۰ نفر نیروی گفتار درمانگر، شنوایی‌شناس و پرستار فعالیت دارند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد اما به لحاظ امکانات و دستگاه‌های تشخیصی شنوایی و تجهیزات معاینه گوش و حلق و بینی، کمبودهایی وجود دارد که باید با همکاری همگان حل شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار