کد خبر : 64422
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400- 11: 18

کانون رقیه خاتون(س) آستانه رابط برتر کشوری در طرح ملی ایران قوی شد

کانون رقیه خاتون(س) آستانه رابط برتر کشوری در طرح ملی ایران قوی شد

کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه به‌‌عنوان رابط برتر کشوری در طرح ملی ایران قوی معرفی شد.

به گزارش گیلانستان، «فاطمه دورائی» با اشاره به کسب رتبه برتر کانون رقیه خاتون(س) در طرح ملی «ایران قوی» در  بخش رابطین اظهارکرد: شبکه رابطین فهما شبکه‌ای برای رونق فعالیت‌های مساجد و رفع مشکلات توام با ایجاد روحیه خودباوری و انگیزه بین کانون‌های رابط و کانون‌های سطح شهرستان است.

مدیرکانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س) مسجد امام حسین(ع) روستای استخر مسجد امام آستانه اشرفیه با بیان اینکه در گیلان ۴۵ کانون شبکه رابطین فهمای استان را تشکیل داده‌اند افزود: هر ۲۵ کانون توسط یک رابط که دوره‌های آموزشی لازم را جهت توجیه طرح بین کانون‌ها گذرانده است، پشتیبانی می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه رابطین موجب حرکت هدفمند کانون‌ها می‌شود تصریح کرد: در بخش رابطین کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه با میانگین بیش از ۱۱ هزار امتیاز توانست به جمع برترین‌های کشوری راه پیدا کند.

دورائی با بیان اینکه مسجد محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی هنری است به تشریح فعالیت‌های این کانون در رویداد ملی فهما با ۳۰۷ نفر عضو پرداخت و اذعان کرد: با شیوع کرونا در کشور و لزوم خدمات رسانی به مردم، کانون رقیه خاتون با همکاری پایگاه بسیج مسجد امام حسین(ع) وارد میدان جهاد شده و دوخت ماسک و توزیع بسته‌های بهداشتی در کنار ضدعفونی مسجد را اولویت فعالیت‌های خود قرار داد.

وی با اشاره به کمک مومنانه در دوران کرونا افزود: کانونی‌های روستای استخر به فرمایشات رهبری لبیک گفته و با کمک خیرین و شناسایی نیازمندان و خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا، توزیع بسته‌های معیشتی در رزمایش احسان و همدلی را بر عهده داشتند.

به گفته دورائی دیدار و تکریم از خانواده‌های شهدا، نخبگان محل، جوانان کانونی و فعالان مسجدی در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم را از دیگر فعالیت کانون رقیه خاتون(س) در رویداد فهمای ۹۹ عنوان کرد.

وی طرح ملی«شنبه‌های کتاب» را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با تشکیل تیمی از جوانان فعال مسجدی، کتاب‌های مطلوب را شناسایی و با معرفی آن به اهالی محل در راستای انس بیشتر مردم با کتاب به ویژه در ایام کرونا گام برداشتیم.

مدیر کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه با بیان اینکه فعالیت‌های این کانون به‌منظور قطع زنجیره انتقال کروناویروس بر بستر فضای مجازی برگزار شد از تشکیل کلاس‌های قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی و کتابخوانی به صورت مجازی خبرداد.

وی با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند که در صورت حمایت در چنین رویدادهایی بروز می‌یابد تصریح کرد: انیمیشن «حاج قاسم» در دو بخش «عکس یادگاری» و «انگشتر یادگاری» برگرفته از خاطرات همرزمان حاج قاسم در قالب طرح ملی ایران قوی توسط جوانان عضو کانون ساخته شد که مورد اقبال ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گرفت.

دورائی در پایان از کانون‌های همیار که در طرح ملی ایران قوی همکاری مطلوبی با کانون رقیه خاتون(س) داشتند و جوانان فعال عضو کانون که در فهمای ۹۹ همکاری کردند، قدردانی کرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار