کد خبر : 94962
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402- 02: 12

کاهش دما فیتیله مصرف برق را پایین کشید

کاهش دما فیتیله مصرف برق را پایین کشید

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از کاهش دو برابری مصرف برق به نسبت دو روز گذشته در این استان خبر داد و گفت: کاهش دما فتیله مصرف برق را در گیلان پایین کشید.

به گزارش گیلانستان، محمدتقی مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با تقدیر از همراهی مردم در مدیریت مصرف برق، اظهار کرد: مشارکت و همراهی مردم در مدیریت مصرف برق در گیلان کم نظیر بوده است که انتظار می‌رود این روند تا پایان گذر تابستانه ادامه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه خاموشی شبکه خانگی خط قرمز توزیع برق است، افزود: تلاش شده با اجرای طرح زمان بندی شده در بخش صنعتی و همچنین کاهش مصرف در بخش اداری و از طرفی همکاری و تعامل مردم مدیریت مصرف، خاموشی در بخش خانگی حذف شود.

 

مدیرعامل توزیع برق گیلان از کاهش دو برابری مصرف نسبت به دور گذشته، بیان کرد: بارش باران و کاهش محسوس دمای هوا در گیلان، فیتیله مصرف برق را پایین کشید.

 

مهدی زاده با اشاره به ارتباط مستقیم کاهش دما با کاهش مصرف برق اضافه کرد: در ازای هر درجه کاهش دما معادل ۱۰۰ مگاوات انرژی در استان صرفه جویی می‌شود.

 

وی با اشاره به کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای گیلان افزود: در دو روز گذشته با کاهش دما، میزان مصرف استان به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

 

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه میزان نیاز مصرف روزانه استان در شرایط عادی معادل ۸۵۰ مگاوات است، گفت: میزان مصرف برق در روز گذشته (۲۷ تیر) با دمای ۲۷ درجه حتی از شرایط عادی حد مصرف هم پایین‌تر آمد و به ۸۲۳ مگاوات رسید که جای خرسندی دارد.

 

مهدی زاده ادامه داد: میزان مصرف در اوج پیک در روز ۲۵ تیر که با دمای ۳۹ درجه سپری شد، ۱۷۸۲ مگاوات گزارش شده است.

 

وی با اشاره به کاهش بیش از ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق نسبت به ۱۰ روز گذشته، افزود: طبق گزارش داده‌های آماری میزان مصرف در روز ۱۸ تیر با دمای ۴۱ درجه، معادل ۱۸۹۸ مگاوات بوده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار