کد خبر : 42017
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهریور 1398- 01: 17

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان؛

کتاب‌های کودکانه دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

کتاب‌های کودکانه دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

کرمی کتاب‌های کودکانه دفاع مقدس را گامی در جهت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس دانست و افزود: زنده نگه‌داشتن روحیه حماسه و شهادت یکی از کاربردهای کتب دفاع مقدس است که حس حق‌طلبی و مقاومت را در کودکان ایجاد می‌کند.

به گزارش گیلانستان «پریسا کرمی» امروز(شنبه، ۳۰ شهریور) در همایش تورقی بر کتاب دفاع مقدس در دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای انزلی با تاکید بر نشر فرهنگ دفاع مقدس خواستار نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه شد و گفت: پایداری و ماندگاری انقلاب و نظام مرهون هدایت رهبری کبیر و دلیر انقلاب اسلامی است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تدوین کتاب‌های کودکانه دفاع مقدس را یکی از راهکارهای انتقال خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید عنوان کرد و اظهارداشت: ترویج کتابخوانی به خصوص کتب دفاع مقدس بین کودکان باعث پرورش ذهن کودک با ارزش‌های مقدسی چون ایثار و شهادت می‌شود.

وی کتاب کودکانه دفاع مقدس را گامی در جهت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس دانست و افزود: زنده نگه‌داشتن روحیه حماسه و شهادت یکی از کاربردهای کتب دفاع مقدس است که حس حق‌طلبی و مقاومت را در کودکان ایجاد می‌کند.

کرمی با اشاره به برگزاری همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، معرفی کتاب «رقص روی یک پا»، معرفی کتاب «هستی» در حوزه کودک و نوجوان، اجرای نمایشنامه‌خوانی در حوزه دفاع مقدس و خاطره‌گویی فرماندهان دفاع مقدس از بخش‌های مختلف این همایش است.

گفتنی است، کتاب «هستی» اثر فرهاد حسن زاده روایتی صمیمی، ساده و نو در عرصه دفاع مقدس است که از لحاظ فنی و اسلوب نگارشی، خوب و خواندنی است و مخاطب را جذب می‌کند. «فرهاد حسن زاده» پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، کتاب‌های «در جبه‌هایی دیگر»، «گونی، گونی، گونیها»، «مهمان مهتاب»، «حیاط خلوت»، «هستی» و «انگشت شکسته» را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دفاع مقدس نگاشته است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار