کد خبر : 34311
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اسفند 1397- 22: 17

مدیرکل تعزیرات حکومتی:

کشیک نوروزی تعزیرات حکومتی در گیلان آغاز شد

کشیک نوروزی تعزیرات حکومتی در گیلان آغاز شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مرحله نخست طرح نظارتی و کشیک نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی در استان گیلان آغاز شد.

به گزارش گیلانستان منصور انصاری ظهر امروز در نشست خبری سازمان تعزیرات حکومتی گیلان در رشت اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی هرساله جهت کنترل، نظارت و خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی اقدامات نظارتی خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان با اشاره به اینکه دامنه نظارت‌ها و پیگیری‌های این سازمان در ۳ بخش مختلف است خاطرنشان کرد: این سازمان در ۳ بخش نظیر تخلفات قاچاق کالا و ارز، بخش بهداشت و درمان و دارو و بخش تخلفات اصناف پیگیری و ورود می‌کند.

انصاری با بیان اینکه قاچاق هیزم و چوب در استان گیلان زیاد است گفت: با توجه به اینکه این استان یک استان با پوشش جنگلی بسیار بوده و در این راستا برخی افراد سودجو اقدام به قاچاق هیزم می‌کنند، سازمان تعزیرات حکومتی در این راستا پیگیری‌های خود را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: در بخش اصناف نیز شاهد برخی گران‌فروشی‌ها و کم‌فروشی‌ها هستیم که در این راستا پیگیری‌های مختلف را به‌عمل آورده و در اتاق اصناف استان تشکیل پرونده می‌دهیم و نسبت به پرونده‌های مربوط به شرکت‌هایی که پروانه صنفی ندارند ورود می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان افزود: موارد تخلف در پرونده‌های مربوط به بخش بهداشت، دارو و درمان شامل فروش کالاهای فاقد پروانه، فعالیت افراد متخصص بدون پروانه کار، قاچاق دارو و اقدامات سودجویی که در برخی مراکز پزشکی رخ می‌دهد نیز پیگیری شده و رأی صادر می‌شود.

انصاری به برنامه‌های روزهای آتی و طرح نظارتی و کشیک نوروزی سازمان تعزیرات حکومنی گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: مرحله نخست طرح نظارتی و کشیک نوروزی از ۷ اسفند آغاز شده و تا ۲۸ اسفندماه ادامه دارد و دومین مرحله این طرح از ۲۹ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۶ فروردین ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست طرح نظارتی و کشیک نوروزی، ۳۷ نفر به شکل میدانی حضور و فعالیت دارند خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این طرح نیز ۴۹ نفر با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شرکت نفت به شکل میدانی حضور یافته و نظارت می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان با اشاره به اهداف اقدامات نظارتی این سازمان افزود: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کمک به سالم‌سازی فضای کسب و کار، ایجاد شرایط داد و ستد منصفانه و پیشگیری از تخلفات حوزه کسب و کار از جمله فروشگاه‌های ذنجیره‌ای مهم‌ترین اهداف ما هستند.

انصاری با بیان اینکه برخی سودجویان و اخلا‌ل‌گراران جهت برهم زدن نظم بازار و فضای کسب و کار اقدام به سوءاستفاده‌گری، گران‌فروشی و یا کم‌فروشی می‌کنند گفت: تعزیرات حکومتی جهت برخورد با این افراد تلاش و پیگیری‌های لازم را به‌عمل آورده و برخورد با این افراد جزء مطالبات مهم و خواسته مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند گزارش تخلفات را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ ارسال کنند ابراز داشت: در این راستا مردم می‌توانند با شماره ۱۳۵ نیز تماس بگیرند و یا مطالبات خود را به‌صورت مراجعات حضوری ارجاع دهند و سازمان تعزیرات حکومتی نیز مطالبات آنان را پیگیری می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان با بیان اینکه در طول ۱۱ ماهه نخست امسال، ۱۲ هزار و ۳۳۳ پرونده تخلف مربوط به بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات، بررسی و مختومه شده است افزود: در این راستا پرونده‌‌های مربوط به قاچاق کالا و بخش بهداشت و درمان نیز بررسی و مختومه شده است.

انصاری با اشاره به اینکه مجموع پرونده‌های بررسی شده در ۳ حوزه قاچاق کالا، بهداشت و درمان و اصناف حدود ۱۶ هزار و ۴۷۰ پرونده وارد شده بوده است ابراز داشت: اکثر این پرونده‌ها بررسی و مختومه شد و برخوردها و جریمه‌های نقدی مربوط به تخلفات نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد پرونده‌های تخلف مربوط به شهرستان رشت بوده است افزود: بعد از رشت به ترتیب شهرستان‌های آستارا، بندرانزلی، رودسر، تالش، صومعه‌سرا، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، رودبار، شفت، فومن، سیاهکل بیشترین پرونده‌های تخلف را داشتند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان اظهار داشت: در بخش کالا و خدمات، تعداد پرونده‌های وارده نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش یافت و بیشترین تخلفات صورت گرفته در این بخش شامل عدم درج قیمت، گران‌‌فروشی و عدم صدور فاکتور بود.

انصاری افزود: بیشترین تخلفات صورت گرفته در بخش بهداشت، درمان و دارو نیز شامل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی و عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی بود و در بخش کالا و خدمات حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ پرونده به حوزه اجرایی و احکام وارد شد.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی استان گیلان ۳ شعبه تخصصی در مرکز استان دارد اظهار داشت: این شعبه‌های تخصصی شامل شعبه تخصصی ویژه بهداشت، دارو و درمان، شعبه تخصصی ویژه قاچاق کالا و شعبه ویژه احتکار هستند.

به گزارش تسنیم در انتهای این نشست گروهی از اصحاب رسانه سؤالات خود را مطرح کرده و پاسخ‌های خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار