کد خبر : 97643
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402- 03: 12

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

«کوله کتاب» به مساجد روستایی گیلان می‌رود

«کوله کتاب» به مساجد روستایی گیلان می‌رود

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از اجرای طرح «کوله کتاب» در مساجد روستایی استان با همکاری کانون‌های مساجد خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام رضا حاجتی در گفت و گو با خبرنگار مهر از اجرای طرح کوله کتاب در مساجد روستایی گیلان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه «کوله کتاب» طرحی برای رساندن کتاب به نقاط روستایی و محروم استان است، افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح دانش و آگاهی کودکان روستایی از اهداف اجرای این طرح است.

 

وی با بیان اینکه ۶۳۴ کانون در مساجد روستایی استان گیلان فعالیت می‌کنند، گفت: در قالب این طرح کوله‌های ساده و قابل حمل که گنجایش حدود ۱۵۰ جلد کتاب را دارد، به روستاها فرستاده می‌شوند و با کمک مسئولان کانون‌های مساجد در روستا توزیع و به گردش در می‌آید.

 

حاجتی تصریح کرد: کوله‌های کتاب با موضوعات مختلف داستانی، تاریخی، آموزشی، خانه‌داری، آشپزی و سلامت هر ماه پس از استفاده روستاییان عوض شده و کوله‌های جدید جایگزین می‌شود و برای مساجدی که بیشترین استقبال از این طرح را داشته باشند، تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

 

گفتنی است، در حال حاضر ۹۶۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی گیلان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار