کد خبر : 98828
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402- 25: 19

گیلان از امشب بارانی می‌شود

گیلان از امشب بارانی می‌شود

نقشه‌های هواشناسی نشانگر ورود سامانه بارشی و خنک از اواخر وقت امشب (دوشنبه) به گیلان است که فعالیت آن از عصر فردا تا چهارشنبه هفته جاری تقویت خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، کارشناس هواشناسی گیلان در این باره گفت: با ورود سامانه بارشی و خنک از اواخر وقت امشب به گیلان به تناوب بارندگی، گاهی رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید، وزش باد، مه‌آلودگی و رعد و برق برای مناطق مختلف استان پیش‌بینی شده‌است.

 

علاء‌الدین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی جدید تا چهارشنبه هفته جاری در گیلان ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: در این مدت دمای هوا بین ۳ تا ۷ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

 

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر تقویت بارش‌ها از عصر فردا (سه شنبه تا صبح چهارشنبه) و صدور هشدار سطح نارنجی اضافه کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب وجود دارد از اینرو ضروریست تا احتیاط لازم صورت گیرد.

 

وی با اشاره به خروج این سامانه بارشی از اواخر چهارشنبه از گیلان، خاطر نشان کرد: آسمان استان صبح پنجشنبه هفته جاری آفتابی خواهد شد اما دوباره از عصر همین روز ناپایداری‌ها آغاز می‌شود.

 

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ماسوله با ۱۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و شهرستان صومعه‌سرا با ۲۵ درجه گرمترین مناطق استان بودند.

 

حسینی اظهار داشت: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نامناسب است.

 

در زمان حاضر آسمان گیلان کمی تا نیمه‌ابری، گاهی افزایش ابر و مه‌آلود است.

 

هواشناسی گیلان پیش از این اعلام کرده بود: شرایط جوی استان تا دوشنبه هفته جاری پایدار است و به طور متوسط در این مدت دمای هوا بین ۳ تا ۶ درجه در مناطق مختلف افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار