کد خبر : 37167
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 خرداد 1398- 27: 22

گیلانستان گزارش ‌می‌دهد؛

برهنگی فرهنگی؛ سلب آسایش جامعه در سایه بی‌حجابی زنان/ مسافرانی که گیلان را با اروپا و ترکیه اشتباه گرفته اند/ ماجرای جسارت به ۲ بانوی چادری در رشت!

برهنگی فرهنگی؛ سلب آسایش جامعه در سایه بی‌حجابی زنان/ مسافرانی که گیلان را با اروپا و ترکیه اشتباه گرفته اند/ ماجرای جسارت به ۲ بانوی چادری در رشت!

با توجه به اینکه بشر برای سلامت خود اهمیت قائل است باید همانگونه برای سلامت جامعه از بیماری‌های اخلاقی و روانی هم تلاش نماید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، بدحجابی از مسائلی است که سلامت فرد و جامعه را تهدید می‌کند و پوشش نامناسب موضوعیست که آثار جبران ناپذیری در فرهنگ، اخلاق، اعتقاد وامنیت جامعه دارد که گاه مسیری انحرافی و بازگشت ناپذیری پدید می‌آورد.

آرامش روانی و امنیت روحی جامعه در گرو فلسفه حجاب رقم می‌خورد زیرا امنیت و آرامش در ابعاد مختلف زندگی از حقوق مسلم همه شهروندان بوده و هیچ کس حق ندارد با بهانه‌های مختلف موجبات سلب آسایش دیگران را فراهم کند.

هر انسانی که در جامعه زندگی می کند مکلف و موظف است به حقوق سایر شهروندان احترام بگذارد و کاری نکند که باعث آزار و اذیت دیگران شود.

در سال‌های گذشته همزمان با اواخر فصل بهار و در فصل تابستان بارها و بارها به موضوع بدحجابی توسط برخی از نهادهای فرهنگی و عموم مردم و رسانه‌ها اشاره شده است اما اکنون بی‌حجابی فقط مختص به یک فصل نیست بلکه در چهارفصل شاهد جولان دادن افراد بی‌حجاب در سطح جامعه هستیم.

وقتی از خیابان‌های رشت در حال عبور هستیم جمعیت کثیری از زنان بدون اینکه شال و یا روسری بر سر داشته باشند و با پوشش بسیار نامناسب در حال قدم زدن هستند و هیچ ارگانی در راستای برخورد با این معضل اقدامی انجام نمی‌دهد.

در این راستا با حضور در خیابان علم‌الهدی رشت با چند تن از بانوان با حجاب گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در آن ادامه به آن می‌پردازیم:

*مسافران در صدد مخدوش کردن چهره مذهبی گیلان

«سمیه اسکندری» با بیان اینکه با ترویج تفکر بی حجابی و مدرن بودن، غیرت مردان به همسر، دختر و خواهر خود کاسته شده است، اظهار کرد: وقتی مردان بی‌غیرت شوند قطعا در جامعه بی‌حجابی ترویج پیدا می‌کند.

این بانوی همدانی با بیان اینکه برای مسافرت به این استان سفر کرده‌ام، افزود: متاسفانه وضعیت عفاف و حجاب در استان گیلان بسیار تاسف‌بار است.

وی با بیان اینکه قطعا مردمان گیلان، مردمی مذهبی و مومن هستند، گفت: متاسفانه اکثر مسافران تهرانی که برای سفر و گردش به این استان سفر می‌کنند، گیلان را با اروپا و ترکیه اشتباه گرفته و سعی در مخدوش کردن چهره مذهبی این استان دارند.

اسکندری تصریح کرد: من به همراه خانواده‌ام در حال گذشتن از یک خیابان بودیم، وقتی ۲ دختر خانم را که در حال عکس گرفتن با موهای پریشان و بدون روسری بودند را دیدیم، دلمان طاقت نیاورد و بنا به وظیفه شرعی و با زبان نرم و آرام به آنها گفتیم تا حجابشان را رعایت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی ما حرف مذکور را به آنها زدیم، گفتند ما اینگونه راحیتم و ما گفتیم خدا و امام زمان(عج) ناراحت هستند، که یک دفعه ۲ پسری که همراهشان بودند نزدیک من و خواهرم آمدند و با صدای بلند فریاد زدند ما از اینکه این دو زن چادر بر سردارند ناراحیتم و باید چادرهایشان را از سرشان بردارند.

این مسافر همدانی با بیان اینکه با شنیدن این سخنان لرزه به تنمان افتاد و الحمدالله برادر و دامادم همراه ما بودند و آمدند ماجرا را فیصله دادند، اظهار کرد: چرا باید جامعه به جایی کشیده شود که اینگونه بی‌امنیتی را شاهد باشیم.

اسکندری افزود: وقتی مسئولان فرهنگی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاری از پیش نمی‌برد باید هم شاهد جامعه‌ای باشیم که روز به روز در حال از دست دادن فرهنگ اسلامی ایرانی است.

*نوع پوشش بد مردان و زنان جامعه از دلایل افزایش طلاق در جامعه

«فاطمه مهدوی» با بیان اینکه متاسفانه وضعیت جامعه روز به روز در حال اسفناک شدن است، گفت: مگر می‌شود زنان در جامعه با حجاب بد حضور داشته باشند و بعد ادعا کنند که بر آن اجتماع تاثیر گذار نیستند.

این بانوی گیلانی با بیان اینکه باید سریعا جلوی پوشش با مانتوهای باز گرفته شود، تصریح کرد: ما جامعه اسلامی هستیم ولی چگونه یک زن مسلمان به خود اجازه می‌دهد با موهای رنگ‌کرده و بدون روسری در خیابان‌های شهر قدم بزند و یا در ماشین بدون روسری بنشیند.

وی با بیان اینکه کم‌حجابی جای خود را به بدحجابی و آن جایش را بی‌حجابی داده است و اکنون از بی‌حجابی به سمت برهنگی پیش رفته‌اند، خاطرنشان کرد: بارها شده در خیابان نمی‌توان فهمید کدام فرد زن است و کدام مرد.

مهدوی با بیان اینکه باید مسئولان فکری به حال این معضل بزرگ اجتماعی کنند، اظهار کرد: ما نمی‌گوییم همه بیایند چادر بر سر کنند بلکه با پوشش مناسب مانتو و گذاشتن روسری و شال بر سر در جامعه حاضر شوند تا ما شرمنده امام زمانمان نشویم.

این بانوی گیلانی، نوع پوشش بد مردان و زنان جامعه را از دلایل افزایش طلاق در جامعه دانست و افزود: وقتی زن یا مردی پوشش نامناسب به تن می‌کند و

در اماکن عمومی حاضر می‌شود، به دیگران القا می‌کند که وی زیباتر و جذاب‌تر از دیگران حتی همسران شما در جامعه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه زنان خود را تبدیل به نمایشگاه متحرکی کرده‌اند که جز عشوه آمدن و تامین غریزه مردان هیچ سودی عایدشان نمی‌شود، گفت: جامعه‌ای که به نام اسلام مزین شده باید همه مردم قوانین متناسب با آن را رعایت کنند.

*ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه اسلامی ایران از اهداف جنگ نرم دشمنان

«آرزو محمدی» با بیان اینکه حجاب و عفاف به دلیل ساختار دینی جامعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: در سایه رعایت حجاب و التزام به عفاف است که شخصیت انسانی زن حفظ و زمینه‌های رشد و تکامل زن و مرد در ابعاد مختلف فراهم می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان رضوانشهر با بیان اینکه گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه جزء مطالبات اسلامی و از خواسته‌های به جای اکثر مردم است، افزود: مقام معظم رهبری نیز این مسئله را به عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی خودشان مطرح فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه اسلامی ایران از اهداف جنگ نرم دشمنان است، گفت: دشمن می‌خواهد از این طریق بی‌بند و باری را ترویج دهد و جامعه اسلامی را آسیب‌پذیرتر کند.

محمدی با بیان اینکه با انجام کارهای فرهنگی و ترویج عفاف و حجاب باید به مقابله با هجمه‌های شیطانی دشمنان پرداخت، تصریح کرد: بی‌حجابی و بی‌عفافی تاثیرات سوئی بر خود فرد و همچنین سایر افراد جامعه دارد.

مسئول بسیج جامعه جامعه زنان رضوانشهر با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی مناسب و انجام فعالیت‌های فرهنگی از بروز بی‌حجابی و بی‌عفتی در سطح جامعه جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: در چند سوره از قرآن کریم مانند احزاب و نور مساله حجاب مورد تاکید قرار گرفته که نشان از اهمیت موضوع دارد .

گفتنی است؛ آفت بی‌حجابی، نشأت گرفته از همان تفکری است که غرب و مدرنیته آن را به‎عنوان مسئله محوری به‎ جامعه تزریق می‎کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار