کد خبر : 42454
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398- 39: 16

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

گیلان از حیث وجود فضاهای آموزشی استانی فقیر است

گیلان از حیث وجود فضاهای آموزشی استانی فقیر است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: گیلان از حیث دارا بودن فضاهای آموزشی و جانبی نظیر سالن‌هایی جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی با اختلاف زیاد نسبت به سایر مراکز کشور استانی فقیر محسوب می‌شود.

به گزارش گیلانستان نادر جهان‌آرای صبح امروز در همایش دانش‌آموزی جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت فاطمه زهرا(س) رشت برگزار شد اظهار داشت: گیلان از حیث داشتن مدرسه و فضاهای جانبی آموزشی با اختلاف زیاد نسبت به سایر مراکز کشور استانی فقیر محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از کمبود سالن‌های مجهز آموزشی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و عدم وجود مکان‌های ورزشی لازم و کافی در این استان خبر داد و عنوان کرد: به دلایلی که هم‌اینک جای بازگو کردن آن نیست گیلان در حوزه‌های یاد شده با مشکل مواجه است و امیدواریم خیران برای رفع این نقیصه‌ها کمک کنند.

جهان‌آرای وجود ۳۴ منطقه آموزشی و بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: درصدی از دانش‌آموزان گیلانی همانند سایر نقاط کشور دچار یکسری محرومیت‌ها هستند اما کمبودهای موجود قطعاً با مشارکت خیران و مردم نوع دوست این استان قابل برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۴ هزار دانش‌آموز گیلانی در مدارس شبانه‌روزی استان مشغول تحصیل هستند ابراز داشت: فراهم آوردن امکانات آموزشی و کمک آموزشی برای تمامی این دانش‌آموزان که با هزاران امید و آرزو پای به حریم مقدس مدرسه گذاشته‌اند در بحث برقراری اصل مهم عدالت آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان شناسایی و کمک به دانش‌آموزان بی‌سرپرست، بدسرپرست و بی‌بضاعت در سراسر کشور را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: بسیاری از دانش‌آموزان از تمام امکانات فردی و خانوادگی محروم هستند بنابراین باید برای کمک‌رسانی به آنان همه مردم خیر و نیک‌اندیش کشور بسیج شوند.

جهان‌آرای جشن عاطفه‌ها را فرصتی مغتنم برای ترویج روحیه مهربانی و خیرخواهی در مدارس دانست و اثرات برگزاری چنین مراسم‌هایی را در بین دانش‌آموزان بسیار بالا اعلام کرد و گفت: از تمام نهادهای حمایتی و فعالانی که در حوزه خدمات‌رسانی به محرومان استان گیلان حضور همیشگی دارند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

وی پیشینه استان گیلان و مردم آن در حوزه فعالیت‌های نوع‌دوستانه بسیار درخشان و قابل توجه قلمداد کرد و اظهار داشت: در کنار ارائه خدمات آموزشی و علمی نهادینه کردن فرهنگ کمک به همنوع به ویژه در سطح مدارس و در بین دانش‌آموزان می‌تواند به ما در امر تربیت نسلی مسئولیت‌پذیر و خیرخواه کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزایش عدالت آموزشی در تمام مدارس کشور از جمله فضاهای آموزشی این استان را اولویت اصلی مجموعه دولت دانست و عنوان کرد: مردم گیلان همواره در برگزاری جشن‌هایی نظیر جشن عاطفه‌ها پیشتاز بوده‌اند و آمار و ارقام کمک‌های آنان به دانش‌آموزان محروم استان از این امر حکایت دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار