کد خبر : 94072
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1402- 44: 15

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان:

گیلان جایگاه نخست را در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری کشور دارد

گیلان جایگاه نخست را در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری کشور دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کسب جایگاه نخست این استان در برگزاری رویدادها درکشور خبر داد و گفت:رویدادهای فرهنگی و هنری منجر به توسعه صنعت گردشگری درگیلان شده است.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان به لحاظ توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی، زیرساخت‌های خوبی در حوزه برگزاری رویدادهای فرهنگی دارد.

 

وی از کسب جایگاه نخست گیلان در برگزاری رویدادها در کشور خبر داد و افزود: با عنایت به ظرفیت‌های ویژه استان گیلان در مبحث گردشگری، جذب توریسم و ورود میلیون‌ها گردشگر به استان، این اداره کل در این راستا نسبت به برنامه ریزی لازم به منظور افزایش ماندگاری سفر در استان اقدام می‌کند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری بیش از ۳۰۰ رویداد فرهنگی و هنری در استان در سه ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: با توجه به بررسی ورودی سفر در سال گذشته، اداره کل گیلان با اجرای حدود ۳۰۰ رویداد فرهنگی، جشنواره و همایش در ایام گذشته طی سال ۱۴۰۲ در ماندگاری بیش از ۲۲ میلیون نفر- شب در گیلان عملکرد مثبتی داشته است.

 

جهانی با تاکید بر لزوم احیای فرهنگ‌ها و سنت‌ها در کنار پرداختن به توانمندی‌های روز اضافه کرد: استمرار رویدادها بمنظور احیای فرهنگ و ایجاد نشاط اجتماعی در استان گیلان در اولویت اداره کل قرار دارد.

 

وی با اشاره به اثرگذاری رویدادهای فرهنگی و هنری در ابعاد مختلف افزود: رویدادهای فرهنگی و هنری منجر به توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار