کد خبر : 39034
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 تیر 1398- 26: 17

به مناسبت هفته بهزیستی؛

۱۰۳ مسکن مددجویی در گیلان افتتاح می شود

۱۰۳ مسکن مددجویی در گیلان افتتاح می شود

مدیرکل بهزیستی گیلان از افتتاح ۱۰۳ مسکن مددجویی همزمان با هفته بهزیستی خبر داد و گفت: حدود ۸۰۰ مسکن دیگر نیز در گیلان در دست ساخت است.

به گزارش گیلانستان حسین نحوی نژاد ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی که در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی شعار امسال هفته بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی گیلان نخستین چالش سازمان بهزیستی را هویت اداری عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی گیلان ۸۵۰ کارمند رسمی و غیر رسمی دارد و در سطح کشور یک هزار و ۱۱۴ نهاد زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند.

نحوی نژاد، بااشاره به اهمیت توانمند سازی افراد تحت پوشش بهزیستی، افزود: ما باید شرایطی ایجاد کنیم که توان جمعیت هدف را افزایش داده تا به سازمان بیشتر اعتماد کنند زیرا با توجه به شعار سال که اعتماد سازی است، هر گونه شک از جانب قشر آسیب پذیر به سازمان، امنیت و اعتماد در جامعه را خدشه دار می کند.

مدیر کل بهزیستی گیلان با تتاکید بر لزوم افزایش آگاهی جامعه از طریق رسانه ها، گفت: اصحاب رسانه محرم سازمان و چشم سوم ما هستند و هر گونه مشکلی را که در جامعه مشاهده می کنند به ما اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه هدف ما افزایش مراکز روزانه تحت پوشش سازمان در گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ نفر از مراکز سازمان استفاده می کنند که باید این مراکز توسعه پیدا کند.

نحوی نژاد با بیان اینکه ۱۰۳ مسکن مددجویی در هفته بهزیستی در گیلان افتتاح می شود، افزود: حدود ۸۰۰ مسکن در حال ساخت و احداث در استان وجود دارد، که در صورت تکمیل آماده واگذاری خواهد بود.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه ۷۵۰ نفر از خدمات داخل منزل ازسازمان بهزیستی در گیلان استفاده می کنند، ادامه داد: این نوع از خدمت رسانی باید با توجه به آمار ضایعات نخاعی که ۱۱۰۰ نفر در گیلان است افزایش ییابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷ هزار نفر از مراکز ترک اعتیاد سازمان استفاده کردند، گفت: طبق آمار در سه ماه اول سال ۹۸، تعداد ۱۶ هزار نفر به مراکز ترک اعتیاد زیر نظر سازمان مراجعه کرده اند.

نحوی نژاد با تاکید بر تعامل بین سازمان ها و نهادهای مختلف برای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه افزود: گیلان استان فرهیخته ای است و با هماهنگی بین دستگاه ها باید بستر کاهش آسیبهای اجتماعی را در گیلان فراهم کنیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار