کد خبر : 99595
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402- 50: 18

۱۰ محکوم به قصاص در گیلان با بخشش خانواده‌ها نجات یافتند

۱۰ محکوم به قصاص در گیلان با بخشش خانواده‌ها نجات یافتند

مدیرکل زندانهای گیلان گفت: سخاوتمندی و گذشت خانواده‌های مقتولان باعث شد تا ۱۰ محکوم به قصاص در این استان بخشوده شوند.

به گزارش گیلانستان، رضا محمدی‌اصل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تلاش‌های مجموعه فرهنگی اداره کل زندان‌ها، مددکاران و همچنین با سخاوتمندی و گذشت خانواده اولیای دم و حضور موثر مقامات قضایی و ریش سفیدان، توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های لازم این زندانیان را به کانون اجتماع و خانواده بازگردانیم.

 

وی افزود: بخشش این محکومان به قصاص که باید طی روزهای اخیر شاهد قصاص آن‌ها می بودیم، بسیار ارزشمند و قابل تحسین است و گسترش این فرهنگ می تواند رمزی برای هم افزایی در جامعه باشد.

 

وی عنوان کرد: ضمن آنکه نجات یافتگان از قصاص قطعی نیز می‌توانند با بهره گیری از برنامه‌ها و مهارت‌های اصلاحی، فرهنگی و تربیتی که در دوران تحمل محکومیت کسب کردند، برای آینده‌ای بهتر گام‌ بردارند.

 

مدیرکل زندان‌های گیلان بیان کرد: کنترل خشم و حفظ خونسردی امری است که باید در تک تک افراد جامعه تقویت شود زیرا ریشه بسیاری از جرائم خشن از جمله قتل‌ها عصبانیت و فقدان مهارت کنترل خشم است که انتظار می‌رود افراد در معرض تهدید، بهداشت روانی را جدی بگیرند و آن را مدیریت کنند.

 

محمدی اصل اضافه کرد: علاوه بر تلاش مسئولان اداره کل زندانهای گیلان در زمینه بخشش محکومین به قصاص که فقط طی امسال ۱۰ محکوم به قصاص را نجات داد ایجاد اشتغال و فراگیری حرفه برای زندانیان نیز بخشی از عملکرد این مجموعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: براین اساس ۸۵ کارگاه تولیدی راه اندازی شده که حدود ۲ هزار زندانی در رشته‌های مختلفی همچون پرورش گل، گیاه و قارچ، برق، لوله‌کشی، صنایع دستی، جوشکاری، معرق و سایر حرفه‌ها مشغول بکار هستند.

 

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف مهم آن است که ۷۵ درصد از محکومین حاضر در زندان لاکان رشت در کارگاه‌ها حضور یافته و برای آنان زمینه اشتغال فراهم شود که طبق پیش‌بینی های انجام شده حدود ۵۰ درصد از زندانیان تا پایان امسال در این کارگاه‌ها مشغول بکار می شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار