کد خبر : 42469
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398- 33: 17

مدیرکل تعاون گیلان:

۱۳۸۴ شغل از طریق پرداخت تسهیلات فراگیر در گیلان ایجاد می شود

۱۳۸۴ شغل از طریق پرداخت تسهیلات فراگیر در گیلان ایجاد می شود

مدیرکل تعاون گیلان با اشاره به معرفی ۴۶۲ طرح به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای هزار و ۳۸۴ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

به گزارش گیلانستان عباس علیزاده پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با اشاره به سهمیه گیلان در زمینه تسهیلات اشتغال فراگیر،  اظهار کرد: سهم گیلان در تسهیلات اشتغال فراگیر ۵ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال است که از این مقدار هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال معادل ۱۹درصد از کل اعتبارات پرداخت شده است.

وی در ادامه به میزان پیش بینی اشتغال فراگیر بانک‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۵۱ میلیارد تومان در قالب ۴۶۲ طرح به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند، افزود: از این میزان ۱۱۴ میلیارد ریال از سوی بانک‌ها برای پرداخت مصثوب شده است که پیش بینی می شود با بهره‌برداری از این طرح ها برای هزار و ۳۸۴ نفر اشتغال زایی شود.

کاهش میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در استان گیلان 

مدیرکل ورزش جوانان گیلان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج به زوجین در استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۹۵ درصد از متقاضیان وام ازدواج در استان گیلان موفق به دریافت تسهیلات  خود شدند.

مریم‌ بخشی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال شاهد پرداحت ۶۴.۴ درصدی وام ازدواج بوده‌ایم، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است اما در مقایسه با میانگین کشوری در رتبه بهتری قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ‌ترین موضوعات در امر ازدواج وجود مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: از آنجایی که ازدواج جوانان با موانع اقتصادی زیادی روبرو است و افراد زیادی در لیست تعیین شعبه هستند، تقاضا داریم که تسریع بیشتری در روند پرداخت‌ها صورت گیرد تا بتوانیم خدمات مناسبی برای رفع موانع ازدواج و اشتغال را به جوانان ارائه دهیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار