کد خبر : 51273
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1399- 41: 15

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

۱۴ کودک بر اثر بیماری ناشناخته در آستارا بستری شدند

۱۴ کودک بر اثر بیماری ناشناخته در آستارا بستری شدند

حیدرزاده گفت: ۱۴ کودک بر اثر بیماری ناشناخته در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری شدند.

به گزارش گیلانستان «آبتین حیدرزاده» (جمعه، ۲۶ اردیبهشت) در جریان بازدید از بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: از ۲۳ اردیبهشت تاکنون تعدادی کودک با علائم اسهال و استفراغ به اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی آستارا مراجعه کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: از مراجعین، ۱۴ کودک در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری شده اند.

وی با بیان اینکه از بیماران و محل زندگی آنان آزمایش های لازم گرفته شد، تصریح کرد: آزمایشات گرفته شده به آزمایشگاه مرکزی در رشت ارسال شد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه از بامداد امروز در مراکز درمانی بستری جدیدی از کودکان نداشتیم، خاطرنشان کرد: این بیماری ناشناخته هیچ ارتباطی با کرونا ویروس ندارد و از انواع ویروس ها نشات گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از بزرگسالان تاکنون بستری نداشتیم، افزود: بزرگسالانی که با علائم این بیماری ناشناخته به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی با اشاره به اینکه اینگونه بیماری ها در بزرگسالان خفیف تر است، افزود: همه کادر بهداشتی و درمانی در کلیه مراکز ضمن درمان بیماران، آنان را برای مطالعه بیشتر علت بیماری به مرکز بهداشت و درمان شهرستان معرفی می کنند.

حیدرزاده بر رعایت اصول و نکات بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: مردم سبزی‌ها، میوه‌ها و به خصوص میوه‌هایی مانند توت فرنگی که شستن آنها سخت است را به دقت بشویند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش هایی از شهر فاضلاب رها شده است، اظهارکرد: آهک پاشی مناطقی که در آنها فاضلاب رها شده آغاز شد تا طغیان بیماری ناشناخته جدید کنترل شود.

حیدرزاده گفت: همچنین از مسئولین ذیربط خواسته شد میزان کلر آب را بالا ببرند و این از جمله کارهایی است که در شرایط این‌چنینی بر اساس استانداردهای جهانی انجام می شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار