کد خبر : 106319
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403- 03: 15

۱۷۹ پل استان گیلان در معرض خطر است

۱۷۹ پل استان گیلان در معرض خطر است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه ۱۷۹ پل این استان در معرص خطر قرار دارد، گفت: بازسازی و ترمیم ۴۰ تا ۵۰ پل خطرپذیر گیلان تا پایان امسال انجام می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا حق بین مدیر کل بحران استانداری گیلان ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و عملیات پاسخ به بحران در سالن اجتماعات فرمانداری رودسر با بیان اینکه ۳ درصد بودجه‌های جاری کشور به بحران اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: سهم استان گیلان در حوزه بحران یک هزار ۸۹ میلیارد تومان بود که متاسفانه از این بودجه‌های ملی به خوبی بهره‌مند نشدیم.

وی با اشاره به وسعت استان گیلان و حوزه جمعیتی آن در بحران افزود: بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ساختمان‌ها، ابنیه‌ها، راه‌ها و منابع طبیعی استان خسارت وارد شده که متاسفانه تنها بخشی از یک هزار و ۸۹ میلیارد تومان سهم استان تخصیص یافته است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به ۱۷۹ پل در معرض خطر استان تصریح کرد: برنامه ریزی برای بودجه ترمیم و بازسازی این پل‌ها به پایتخت داده شده و بحث تخصیص بودجه برای ۴۰ تا ۵۰ پل خطرپذیرتر مطرح است که تا پایان سال رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان تعداد پل‌ها سه برابر کل کشور است، گفت: انتظار داریم که برای بازسازی و ترمیم پل‌های استان، اعتبارات بیشتری اختصاص یابد.

حق بین با تاکید بر لزوم توجه به مبحث پیشگیری از حوادث افزود: ترویج فرهنگ استفاده از بیمه حوادث و آتش سوزی، اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع باید مورد توجه اعضای ستاد مدیریت بحران قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار