کد خبر : 76403
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400- 56: 17

فرماندار رشت:

۲۰ درصد مراجعات سرپایی به مراکز درمانی رشت کودکان هستند

۲۰ درصد مراجعات سرپایی به مراکز درمانی رشت کودکان هستند

فرماندار رشت با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مراجعات سرپایی به مراکز درمانی این شهرستان را کودکان تشکیل می دهند، گفت: تعداد بستری های کرونایی در رشت ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گیلانستان، حمید رضا امام پناهی صبح دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با اشاره به اینکه توجه جدی به رعایت دستور العمل های بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: متأسفانه رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در رشت کاهش قابل توجه‌ای داشته به ۵۷ درصد رسیده است.

وی با تأکید بر لزوم تشدید بازدیدها از باشگاه‌های ورزشی، ادامه داد: تمامی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم از ستاد کرونا انجام می‌شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه انتقال بالای ویروس از کودکان به دیگر افراد جامعه به خاطر نبود علائم مشخص بسیار ملموس است، گفت: ۲۰ درصد آمار مراجعات سرپایی سطح شهرستان رشت مربوط به کودکان است.

وی با اشاره به طرح بیمه سلامت برای بیمه کردن شهروندان فاقد بیمه، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری (#۱۶۶۶*) و وارد کردن کد ملی، از شرایط بیمه‌ای خود آگاه شوند و در صورت نداشتن بیمه، با مراجعه به پایگاه‌های بسیج و دفاتر پیش خوان اقدام به عضویت در بیمه سلامت کنند تا به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند.

امام پناهی به افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان رشت اشاره و بیان کرد: شاهد افزایش ۴۱ درصدی در میزان بستری‌های کرونایی در مقایسه با هفته گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه آمار فوتی‌های کرونایی نیز به ۱۱ نفر رسیده است، ادامه داد: تاکنون ۸۳ درصد شهروندان رشتی دُز اول، بیش از ۷۹ درصد هر دو دُز و ۳۶ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه تمام مدیران دستگاه‌های اداری باید در رعایت پروتکل‌ها در سطح ادارات خود پیشگام باشند، تصریح کرد: در برگزاری جلسات و فعالیت‌های ادارات تمامی پروتکل‌ها رعایت شود و در صورت عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا با دستگاه‌های مربوطه برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به مراجعه اندک شهروندان برای تزریق دُز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون نگران کننده است، تأکید کرد: رسانه باید در این زمینه با تولید محتوا و آگاهی بخشی شهروندان را به تزریق واکسن ترغیب کند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار