کد خبر : 92525
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۰۹

۲۲۰ سردهنه کشاورزی تخریب شده بر اثر سیلاب اخیر گیلان در حال بازسازی است

۲۲۰ سردهنه کشاورزی تخریب شده بر اثر سیلاب اخیر گیلان در حال بازسازی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تخریب ۲۲۰ سردهنه خاکی کشاورزی طی بارندگی‌های اخیر در استان گفت: بازسازی این سردهنه‌ها آغاز شده و تا چند روز آینده تمامی مشکلات ایجاد شده در این بخش مرتفع می‌شود.

به گزارش گیلانستان، امیر مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اغلب سردهنه‌های خاکی تخریب شده طی ۲ روز گذشته بازسازی شده و به مدار فعالیت بازگشته‌اند، افزود: با دستور استاندار گیلان مشکلات ایجاد شده دراین حوزه به سرعت در حال رفع شدن است تا روز شنبه همه این خرابی‌ها اصلاح و روند کار به حالت عادی برمی‌گردد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بارش‌های شدید باران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، گفت : این بارشها خسارت‌هایی به حوزه کشاورزی وارد کرد چنانکه در مدت ۶ ساعت ۱۱۰ میلیمتر باران در غرب گیلان بارید و در شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال، تالش و آستارا با سیلابی‌شدن رودخانه‌ها، حجم زیادی آب به مزارع راه یافت.

 

وی درباره میزان خسارت وارده به شالیزارهای استان اظهار کرد: در زمان حاضر میزان خسارت ها در حال رصد است، استاندار گیلان به مسئولان مربوطه تا شنبه آینده فرصت داد تا میزان کامل خسارت به شالیزارها را اعلام کنند و الان نمی‌توان آمار دقیقی از این خسارت‌ها ارائه هیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار و با حضور معاون فنی سازمان مدیریت بحران کشور عصر روز گذشته خاطرنشان کرد: وی با مشاهده تصاویر مربوط به خسارت ها و بازدید میدانی از برخی مناطق از مسئولان استان خواست تا گزارش نهایی از میزان خسارت ها را به تهران ارسال کنند.

 

سرپرست فرمانداری تالش روز گذشته گفته بود: بیش از ۷۰ درصد سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی در این شهرستان تخریب شده‌ که نیازمند اقدام جهادی برای بازسازی است. بیش از ۷۰ درصد سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی تالش تخریب شد

 

باران شدید طی یکشنبه و دوشنبه گذشته موجب آبگرفتکی معابر، شالیزارها و تخریب سردهنه های کشاورزی گیلان شد و طی ۴۸ ساعت ۱۲۲ میلیمتر باران در آستارا بارید. بیشتر بخوانید: بیشترین بارندگی اخیر گیلان با ۱۲۲ میلیمتر درآستارا ثبت شد

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار