کد خبر : 102326
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402- 48: 13

۲۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان انصراف دادند

۲۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان انصراف دادند

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: ۲۹ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تاکنون از ادامه رقابت‌ها انصراف داده‌اند.

به گزارش گیلانستان، جواد شفیعی ثابت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۲ داوطلب از حوزه انتخابیه آستارا، یک نفر آستانه‌اشرفیه، ۲ نفر از بندرانزلی، ۶ داوطلب از حوزه انتخابیه رشت و خمام، سه نفر از رودسر و املش، چهار نفر از حوزه تالش، رضوانشهر و ماسال، ۲ داوطلب از فومن و شفت، هشت نفر از لاهیجان و سیاهکل و یک نفر از حوزه انتخابیه لنگرود انصراف دادند.

 

رییس کمیته سیاسی ستاد انتخابات گیلان افزود: نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شانزدهم ماه جاری توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان به وزارت کشور و ستادهای انتخاباتی استانداری‌های سراسر کشور اعلام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: نتایج دریافتی از سوی فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه به داوطلبان اعلام می‌شود.

 

استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری چهار نماینده و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ کرسی دارد؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

همچنین ۱۷ داوطلب نمایندگی در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ نفر سابقه داوطلبی انتخابات در مجلس خبرگان رهبری دارند ضمن اینکه سه نفر از داوطلبان این دوره، نمایندگان‌ فعلی هستند.

 

۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه امسال مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار