کد خبر : 105538
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403- 38: 16

۳۰۰ جفت ماهی مولد برای تکثیر در استخرهای ساحلی انزلی رها سازی شد

۳۰۰ جفت ماهی مولد برای تکثیر در استخرهای ساحلی انزلی رها سازی شد

مدیر کل شیلات گیلان گفت : ۳۰۰ جفت ماهی مولد وارد عرصه ۴.۳ هکتاری استخرهای خاکی مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید انصاری واقع در قلم گوده انزلی شد.

به گزارش گیلانستان، کوروش خلیلی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رهاسازی این ماهیان مولد به خبرنگاران گفت: در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده توانستیم با مشارکت پره‌های صیادی شهر ساحلی بندرانزلی در اقدامی شایسته اقدام به رهاسازی این تعداد ماهی مولد کنیم و انتظار می‌رود چهار میلیون لارو ماهی این ماهیان تولید شود.

 

وی افزود: مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری رشت مرکز معین انجام این پروژه اجرایی شد؛ عمده مساله در این بخش در نظر گرفتن شرایط زیستی ماهیان است تا بچه ماهیان تولید شده هر منطقه در همان منطقه رها سازی شوند.

 

وی تصریح کرد: این ماهیان بعد از طی کردن مراحل تکثیر، بچه ماهیان تا زمانی که به وزن یک گرم برسند در این استخرها پرورش خواهند یافت و سپس رها سازی خواهند شد.

 

خلیلی ادامه داد : این امر آینده بهتری را برای تثبیت شغل صیادی در سواحل خزر رقم خواهد زد؛ شیلات گیلان برنامه های تکثیر و رها سازی بچه ماهیان را با قدرت و قوت دنبال کرده و بدنبال موثر سازی بازسازی ذخایر با هدف استمرار شغل صیادی است.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم با مشارکت تمام مناطق صیادی استان تکثیر نیمه طبیعی ماهیان با موفقیت ادامه یابد، تصریح کرد: سال گذشته در ۲۵ استخر ساحلی تکثیر نیمه طبیعی ماهیان استخوانی انجام شد که با برنامه ریزی های انجام شده بخشی از سایت یکصد هکتاری رودسر وارد مدار می شود تا بتوانیم ضمن انجام تعهدات سازمانی تعداد استخرهای ساحلی که در تکثیر ماهیان مشارکت دارند را به ۳۰ استخر برسانیم.

 

مدیرکل شیلات گیلان تاکید کرد: سال گذشته نزدیک به ۲۰ میلیون بچه ماهی در استخرهای ساحلی قلم گوده انزلی رهاسازی شد؛ امسال برنامه ریزی شیلات گیلان (به رغم تعهد سازمانی تولید ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی) تولید و رهاسازی ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی است.

 

گیلان از کانون‌های صیادی در شمال کشور است که چهار هزار صیاد در قالب ۴۶ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب‌های ساحلی استان به صید ماهی می پردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار