کد خبر : 91516
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402- 11: 1

مدیرعامل شهر صنعتی رشت:

۳۶ درصد آلودگی تالاب انزلی با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی رشت کاهش می‌یابد

۳۶ درصد آلودگی تالاب انزلی با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی رشت کاهش می‌یابد

مدیرعامل شهر صنعتی رشت با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر صنعتی بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: احداث این تصفیه‌خانه موجب کاهش ۳۶ درصد آلودگی رودخانه‌ها و تالاب  انزلی می‌شود.

به‌گزارش گیلانستان، میرشمس الدین مهدوی روز یکشنبه در حاشیه برپایی میز خدمت بسیج کارخانجات و کارگری استان در گفت وگو باخبرنگاران افزود: این تصفیه خانه در ۲ مدول ۱۵ هزار متر مکعبی در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آن آلودگی رودخانه ها و تالاب انزلی از بین می رود.

 

وی با بیان اینکه۳۶ درصد از آلودگی تالاب انزلی مربوط به شهر صنعتی رشت است، عنوان کرد: اعتبار برآورد شده برای تکمیل این‌تصفیه خانه۵۰۰ میلیارد تومان است که ۱۴۰ میلیارد تومان از سوی محیط زیست برای این امر اختصاص یافته اما مابقی از سوی بانک‌ها اجرایی نشده است.

 

وی با بیان اینکه شهر صنعتی رشت یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی کشور و بزرگترین مرکز صنعتی گیلان است، گفت: در حال حاضر با ۳۳۵ واحد صنعتی دارای بیش از ۲۰ هزار اشتغال در این‌مجموعه وجود دارد که این امر نشان‌دهنده اهمیت آن و ضرورت توجه ویژه به این شهر صنعتی است.

 

مهدوی یادآور شد: شهر صنعتی رشت خصوصی محسوب می شود؛ بنابراین از ظرفیت های دولتی برخوردار نیست و بودجه ای ندارد و مشکلاتش را به صورت خود گردان باید حل کنیم.

 

مدیرعامل شهر صنعتی رشت با بیان اینکه سالانه صدها هزار میلیارد تومان از بابت ارزش افزوده واحدهای صنعتی مستقر به اداره دارایی و بخشی هن به شهرداری ها پرداخت می شود، گفت: اما از این مبلغ هیچ اعتباری به شهر صنعتی رشت پرداخت نمی شود.

 

وی با یادآوری اینکه در گذشته نیم درصد از این ارزش افزوده به شهر صنعتی اختصاص پیدا می کرد، گفت: در این دوره و قبل آن هیچ سهمیه ای برای شهر صنعتی قائل نشدند که در صورت اختصاص این مبلغ می توانستیم شهر صنعتی را بهتر از این اداره کنیم.

 

مهدوی با اشاره به مکاتبات عدیده انجام شده با بخشهای مربوطه گفت: این موضوع از طریق نمایندگان و در صحن مجلس مطرح شد و امیدواریم که بخشی از منابع را به شهر صنعتی اختصاص دهند تا بتوانیم زیر ساخت ها را اجراکنیم.

 

مدیرعامل شهر صنعتی رشت تصریح کرد: اگرجه زیر ساخت ها از لحاظ آب، برق، گاز و فیبر نوری انجام شده اما برای مواردی همچون روشنایی معابر، آسفالت و تصفیه خانه فاضلاب که تلاش می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد، نیاز به بودجه است.

 

وی تصریح کرد: براساس آمار، به طور متوسط ۳۰ درصد از واحدها مستقر در شهرهای صنعتی کشور فعال هستند اما در گیلان این میزان به ۷۰ درصد می رسد.

 

مدیرعامل شهر صنعتی رشت وضعیت این شهر را خوب ارزیابی کرد و گفت: از ۳۳۵ واحد صنعتی مستقر در شهر صنعتی رشت ۲۴۰ واحد فعال و بالغ بر ۵۰ واحد به‌دلایلی همچون مشکلات تکنولوژی و سرمایه در گردش تعطیل است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار