کد خبر : 42544
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398- 54: 17

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

۳ تیم رسانه‌ای فضای مجازی سپاه قدس گیلان به عراق اعزام می شوند

۳ تیم رسانه‌ای فضای مجازی سپاه قدس گیلان به عراق اعزام می شوند

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان از اعزام سه تیم رسانه‌ای این مرکز به عراق برای پوشش پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: رسانه اختصاصی «اخبار اربعین گیلان» نیز راه‌اندازی می شود.

به گزارش گیلانستان سجاد ستوده صبح شنبه در دیدار با مسئولان مواکب گیلانی مراسم پیاده‌روی اربعین با محوریت بررسی راهکارهای انتشار فعالیت این موکب‌ها در ایام اربعین، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون انعکاس خوبی از فعالیت‌های انجام شده در این زمینه از سوی رسانه‌های گیلان انجام نشده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بازتاب رسانه‌ای مراسم اربعین حسینی و با بیان اینکه در ایام پیاده روی رسانه‌های غربی این رودیداد بزرگ را پوشش نمی دهند، گفت: یکی از مهم ترین رسالت‌های اصحاب رسانه بازتاب درست و کامل این کنگره عظیم است.

لزوم توجه به ترویج سبک زندگی اسلامی در پیاده روی اربعین

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف پیاده روی اربعین به ویژه در زمینه سبک زندگی اسلامی، تأکید کرد: باید در کنار همه موضوعاتی که در پیاده روی اربعین به نمایش گذاشته می شود به موضوع سبک زندگی اسلامی توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: توجه به سبک زندگی اسلامی موضوع بسیار مهمی است که رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید آن در قالب‌های مختلف و در بسته‌های فاخر رسانه‌ای به جهانیان عرضه کنند.

ستوده با اشاره به اینکه موکب‌های گیلانی از پیشروترین موکب‌های ایرانی در ارائه خدمات متنوع به زائرین حسینی بوده اند، افزود: زحمات این موکب‌ها که نتیجه ارادت و همراهی عموم مردم گیلان در ارائه خدمت به عاشقان سید الشهدا است باید به صورت کامل در رسانه‌ها منعکس شود زیرا در ترویج روحیه حسینی در سطح جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

وی از اعزام سه تیم رسانه‌ای مجهز از سوی مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برای پوشش اخبار موکب‌ها و زائران گیلانی خبر داد و تصریح کرد: این تیم‌ها ضمن انعکاس فعالیت و خدمات موکب‌های گیلانی مستقر در ایران (آستارا، رودبار، مرز مهران) و عراق (شهرهای نجف، کربلا، حله و مسیر نجف به کربلا)، اطلاعات لازم را نیز در اختیار زائرین حضرت امام حسین (ع) قرار می دهند.

ستوده همچنین با اشاره به حضور فردی بسیاری از فعالان گیلانی فضای مجازی در کشور عراق، گفت: تولیدات تصویری تیم‌های رسانه‌ای مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان، در کنار تولیدات متنوع فعالان گیلانی فضای مجازی حاضر در پیاده روی اربعین با انتشار در رسانه‌های مختلف استان و برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کشوری در اختیار صدا و سیمای مرکز گیلان نیز قرار خواهد گرفت.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این مرکز آمادگی لازم برای کمک به انتشار بهتر و گسترده‌تر مراسم پیاده‌روی و مراسم مرتبط در شهرستان‌های استان را نیز دارد، افزود: موکب‌های گیلانی برای انتشار بهتر اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های خود می‌توانند با معرفی رابط رسانه و فضای مجازی به این مرکز، مقدمات پوشش گسترده و به لحظه خدمات و فعالیت‌های خود را فراهم کنند.

راه‌اندازی ۲ موکب فضای مجازی سپاه قدس گیلان در عراق

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی رسانه اختصاصی با عنوان «اخبار اربعین گیلان»، اظهار کرد: این رسانه به منظور ارائه اخبار صحیح پیرامون راهپیمایی اربعین امسال به ویژه اخبار فعالیت موکب‌ها، کاروان‌ها و زائرین گیلانی در بستر سه شبکه اجتماعی و پیام رسان ایتا، اینستاگرام و تلگرام راه اندازی شده است.

ستوده به ورود زوار حارجی اربعین حسینی از مرز آستارا و خروج آنها از امامزاده هاشم و رودبار نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به حضور گسترده و قابل توجه زوار آذربایجانی، روسی و دیگر کشورهای منطقه قفقاز و ورودشان به کشورمان از طریق مرز زمینی آستارا، جهت پوشش کامل رسانه‌ای خدمات مردم گیلان به زائران خارجی، یک تیم رسانه‌ای به مرز آستارا اعزام و ضمن آنکه شبکه مردمی سایبری انقلاب در شهرستان آستارا نیز اقدامات مشخص شده در این زمینه را در بستر شبکه‌های اجتماعی انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم برای راه اندازی دو موکب خدمات فضای مجازی در دو نقطه عراق انجام شده است، افزود: این دو موکب که یکی در شارع میثم تمار شهر کربلا و دیگری در عمود ۱۳۹۲ راه اندازی خواهد شد، خدمات متنوعی همچون زیارت مجازی، راهنمایی زائرین در مسیریابی با استفاده از نقشه‌های دیجیتال، تعمیر موبایل، نرم افزارهای AR و VR العبد و خیمه‌گاه بهشت اردوگاه جهنم، تهیه شارژ برای سیم کارت‌های ایرانی و راهنمایی مربوط به سیم کارت‌های عراقی، ارائه محصولات دیجیتال و نرم افزارهای کاربردی مختلف به زائرین حضرت سیدالشهدا ارائه خواهد شد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در تلاشیم سرویس VOIPE به منظور ایجاد بستر ارتباط رایگان تلفنی با تلفن همراه و ثابت در این دو موکب را فراهم کنیم، گفت: در صورت مهیاسازی زیرساخت‌های لازم در دیگر موکب‌های گیلانی، امکان راه اندازی موکب خدمات رسانه و فضای مجازی از سوی این مرکز مهیا خواهد بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار