کد خبر : 106531
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403- 23: 18

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

۴۷ نفر از فرهنگیان گیلان به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند/ جذب دو هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان‌

۴۷ نفر از فرهنگیان گیلان به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند/ جذب دو هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان‌

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از جذب دو هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان‌ خبر داد و گفت: این معلمان اعم از آموزگار، معلم، دبیر نظری و فنی خواهند بود که یک هزار و ۱۱ تن دانشجو معلم هستند.

به گزارش گیلانستان، محمد‌حسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری هفته گرامیداشت معلم با تبریک روز معلم و استاد، اظهار کرد: اصحاب رسانه نیز همچون معلمان نقش به‌سزایی در انتقال علم، آموزش و پرورش دارند و اثر کار آن‌ها در نظام آموزشی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین بر انسجام درونی و ارتباط برون سازمانی، افزود: تحقق مشارکت فعالانه نظام آموزش و پرورش با اولیاء و مربیان و سازمان‌های بیرونی مستلزم بهره‌مندی صحیح از ظرفیت رسانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به دیدگاه منحصربه‌فرد امام راحل پیرامون تربیت انسان، گفت: بدون شک بین انسان تربیت شده و تربیت نشده تمایز وجود دارد و حرکت نظام آموزشی کشور در دوره‌های پایه نیز بر همین اساس است.

رمضانی از برنامه‌ریزی برای تعظیم و تکریم مقام گرامیداشت معلم در رشت و مناطق آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: برگزاری زنگ سپاس معلم، گلباران و غبارروبی مزار و تجدید میثاق با شهدا، حضور در منازل شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، دیدار ۴۷ تن از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، برگزاری سلسه جشن‌های تجلیل از مقام معلم و از جمله برنامه‌های تدوین شده در هفته معلم امسال در گیلان است.

وی از تعیین ۹ معلم نمونه در گیلان خبر داد و گفت: یک تن از معلمان گیلانی که رودباری است از استان گیلان نمونه کشوری شده است.

جذب دو هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان‌

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به فرآیند سخت گزینش معلمان در استان خبر داد و گفت: معلمانی که در آینده وارد حوزه آموزش و پرورش می‌شوند کاملا تخصصی و مهارت‌محور هستند.

رمضانی از جذب دو هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان‌ از مجموع ۱۲۸ هزار نفر سهمه جذب در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این معلمان اعم از آموزگار، معلم، دبیر نظری و فنی خواهند بود که یک هزار و ۱۱ تن دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان ورود خواهند کرد و چهار سال آینده به بدنه آموزش و پرورش ملحق می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه سیر زادآوری در گیلان نزولی بوده آیا جذب هزاران نفر به عنوان معلم در استان منطبق با آمایش سرزمینی هست یا خیر، گفت: امروزه آموزش و پرورش گیلان با سونامی بازنشستگی مواجه است و جذب معلم جدید می‌تواند کمبودهای موجود را جبران کند.

حضور دانش‌آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های خوب کشور با برگزاری آزمون نهایی

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان برگزاری امتحانات نهایی را بسیار امن و موثر در آینده دانش‌آموز دانست و گفت: این شیوه ارزش‌یابی موجب شده تا سهم قبولی دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار در دانشگاه‌های خوب بهبود پیدا کند.

وی از بازگشت هویت و مرجعیت علمی به مدارس با برگزاری آزمون‌های نهایی خبر داد و افزود: برگزاری آزمون های نهایی در مدارس موحب شده تا آموزش‌ها در مدارس مهارت محور و کاربردی شود و علاوه بر آن بساط مافیای کنکور نیز تا حدودی جمع شود.

رمضانی از توجه ویژه دولت سیزدهم به مدرسه سازی خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۶ فضای آموزشی با ۴۴۶کلاس درس بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح «نماد» در استان خبر داد و گفت: در این طرح که با مشارکت ۱۴ دستگاه اجرا می‌شود، دانش آموزان آسیب دیده اجتماعی از جمله در بخش اعتیاد، اقتصادی و معیشتی یا اخلاقی مورد شناسایی، غربالگری، درمان و مراقبت می‌شوند.

رمضانی با اشاره به تحمیل جنگ شناختی از جمله در حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: لازم است پژوهش‌های کاربردی در این حوزه با رویکرد حجاب و عفاف در دستور کار قرار بگیرد.

وی همچنین از پیگیری‌ها جهت افزایش سطح رفاه فرهنگیان گیلانی خبر داد و افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان در تعامل با آموزش و پرورش قرار است در خانه دار کردن فرهنگیان فاقد مسکن و ایجاد مراکز رفاهی ویژه فرهنگیان اقدامات مشترکی را در استان آغاز کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از مولد سازی ۲۲ ملک در استان خبر داد و افزود: منابعی که در هر منطقه آموزش و پرورش از مولد سازی آزاد می‌شود صرف تأمین هزینه بسته‌های رونق فضاهای آموزشی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار