کد خبر : 107119
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403- 16: 18

۸۳ میلیمتر باران ظرف کمتر از ۲۴ ساعت در رشت بارید

۸۳ میلیمتر باران ظرف کمتر از ۲۴ ساعت در رشت بارید

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: ۸۳.۴ میلیمتر باران کمتر از ۲۴ ساعت در ایستگاه هواشناسی فرودگاه رشت ثبت شد که ۵۰ میلیمتر آن فقط در مدت ۲ ساعت بارید.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شهرستان چابکسر ۶۴ میلیمتر، صومعه‌سرا ۶۷.۸، گوراب زرمیخ صومعه‌سرا ۵۲، بندرانزلی ۴۸.۸، فومن ۴۴.۹، ماسال ۳۷.۳، امام‌زاده اسحاق شفت ۳۷، لاهیجان ۳۶.۶، رودسر ۳۱.۷ و لنگرود ۲۶ میلیمتر باران باریده است.

 

وی اضافه کرد: در شهرستان آستانه‌اشرفیه ۲۵.۸، آستارا ۲۲، رضوانشهر ۱۹.۹، بندرکیاشهر ۱۷، اسب وونی تالش ۱۱.۸، ماسوله ۱۱.۵ میلیمتر باران در کمتر از ۲۴ ساعت بارندگی داشتیم و در سایر شهرستان‌ها بارش‌ها کمتر بود.

 

دادرس به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌ها از عصر روز گذشته تا پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در گیلان افزود: این سامانه بارشی عصر امروز از استان خارج می‌شود و وضعیت هوا برای فردا (جمعه) نسبتا ناپایدار همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش بینی شده که این شرایط در ارتفاعات مساعدتر است.

 

وی با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هوای گیلان پایدار خواهد بود، افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی وضعیت هوای استان از دوشنبه آینده ناپایدار خواهد شد که اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با پنج درجه سلسیوس کمترین و منجیل با ۲۸ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند.

 

وی اضافه کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی در برخی از ساعات نامناسب و فردا (جمعه) نیز با احتیاط مناسب است.

 

بارش شدید باران در ۲ مرحله عصر و شامگاه چهارشنبه موجب آبگرفتگی تعدادی از منازل و معابر عمومی شهر رشت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار