کد خبر : 67896
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400- 57: 16

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی گیلان:

​۱۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان اعتیاد در گیلان پرداخت شد

​۱۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان اعتیاد در گیلان پرداخت شد

طوفانی از راه‌اندازی خطوط تلفنی برای انجام مشاوره‌های اعتیاد خبر داد و گفت: سال گذشته مجموعا حدود ۱۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به بهبودیافتگان از اعتیاد در گیلان پرداخت شد.

به گزارش گیلانستان، «آریا طوفانی» شامگاه (یکشنبه،۶ تیر) در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه در مواجهه با آسیب‌هایی از نوع اعتیاد به مواد مخدر قبل از هرگونه درمان پیشگیری اهمیت بسیار بالایی دارد اظهار داشت: در حوزه پیشگیری بهترین رویکرد، رویکرد محله محور است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی گیلان تاسیس سمن‌ها و NGO هایی را توسط این نهاد از سنوات گذشته تاکنون مورد اشاره قرار داد و افزود: بهزیستی استان گیلان با کمک همین نهادهای مردم‌نهاد توانسته با آموزش‌های مدون نسبت به توانمندسازی معتادان اقدام کند و حتی بسیاری از همین سمن‌ها در سطح ملی هم فعالیت می‌کنند.

طوفانی با بیان اینکه سمن‌ها در محلات شهری و روستایی آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی را جهت پیشگیری از مواد مخدر اجرا می‌کنند یادآور شد: سمن‌های گیلان سال قبل در ۶۳ محله شهری و در ۴۲ محله روستایی استان برنامه‌های مؤثری را اجرا کرده و در راستای پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد گام‌های خوبی برداشتند.

وی طرح کارمندیاری را هم از دیگر طرح‌های مورد توجه بهزیستی گیلان جهت پیشگیری از بروز اعتیاد و مصرف مواد مخدر اعلام کرد و گفت: ما نباید از فرسودگی‌های شغلی که کارمندان در ادارات با آن مواجه هستند  غفلت کنیم از طرفی مدیرکل بهزیستی گیلان و جمعیت هلال احمر استان تفاهم‌نامه‌ای را به همین مناسبت در سال گذشته منعقد کردند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان گیلان با تاکید بر اینکه طرح کارمندیاری در هلال احمر استان گیلان اجرایی شد و خروجی بسیار خوبی هم داشت اظهار کرد:‌ در طرح مذکور روانشناس هفته‌ای دو جلسه در اداره حضور پیدا می‌کند و در آنجا برنامه‌ها و خدمات مشاورره‌ای لازم را به کارمندان ارائه می‌دهد.

طوفانی از گسترش اجرای طرح کارمندیاری در سال ۱۴۰۰ در سایر ادارات استان گیلان و با توجه به نتایجی که تاکنون به سبب آن به دست آمده است خبر داد و اضافه کرد: خدمات بهزیستی در حوزه حمایت از معتادان به ویژه بعد از آنکه افراد از دام اعتیاد رها شدند بسیار متنوع است.

وی یکی از مهم‌ترین قشرها در بخش معتادان تزریقی که کمتر به آنان پرداخته شده است را معتادان HIV مثبت اعلام کرد و بیان داشت: بهزیستی استان گیلان خدماتی مانند مستمری ماهیانه و خدمات درمانی را به این دست از بیماران ارائه می‌دهد تا بتواند در بحث درمان قدم‌های لازم را بردارد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی گیلان اعطای یارانه درمان به افراد بی‌بضاعت با استفاده از خدمات بیمه‌ای به افراد معتاد و خانواده‌های آنان  را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اعطای تسهیلات اشتغالزایی هم از دیگر خدماتی است که در دستور کار بهزیستی گیلان و در استمرار برنامه‌های پیشگیرانه و حمایتی آن قرار دارد.

طوفانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۹۳ نفر از بهبودیافتگان با سابقه حداقل ۱۸ ماه پاکی این تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کردند یادآور شد: مجموعا حدود ۱۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به این افراد پرداخت شد و ۳۶ نفر از بهبودیافتگان هم به عنوان کارفرما مشغول کار و فعالیت شدند.

وی با تاکید بر اینکه خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۷ از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ به شکل روزانه خدمات مشاوره‌ای را به متقاضیان ارائه می‌دهد خاطرنشان کرد: علاوه بر این خدمات مشاوره‌ای ۱۴۸۰ هم راه‌اندازی شده است که از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم مردم اقدام می‌کند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار