کد خبر : 21176
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396- 43: 14

حرکت لابی‌گرانه و ضد مردمی استاندار گیلان در پرونده مدیرکل میراث فرهنگی و هم کاسه شدن با احمدی نژاد!

حرکت لابی‌گرانه و ضد مردمی استاندار گیلان در پرونده مدیرکل میراث فرهنگی و هم کاسه شدن با احمدی نژاد!

الان شما با همان احمدی نژادی که دوستان اصلاحاتی و اعتدالی تان، مدت هاست می کوبندش، در یک کاسه اید.

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان، دوستی داشتیم درس خوانده رشته سیاست. مطلب جالبی می گفت. اینکه او پیش از ورود به دانشگاه و آغاز مطالعه جدی آثار سیاسی، تصور می کرد تنها در نظام بین الملل است که قوانین، به دلیل نداشتن ضمانت اجرا، روی هوا می ماند. می گفت بعد از چند سال حضور در عرصه علمی سپهر سیاست و خصوصا بعد از چند تجربه عملی در این مقوله، متوجه شده که نظامات داخلی هم انگار دست کمی از این ماجرا ندارند. می گفت اینکه در داخل کشور، شهروندی معمولی از شهروند معمولی دیگری شکایت کند و به نتیجه برسد اتفاق خاصی نیفتاده. اتفاق خاص وقتی می افتد که من شهروند معمولی بتوانم از مسئولی یا مدعی العموم بتواند از مدیری شکایت کند و آنگونه که رسول الله (ص) فرموده، بدون لکنت زبان حقش را بگیرد. خلاصه اینکه دوست ما می گفت حالا و بعد از سال ها درس سیاست خواندن و کار سیاسی کردن به این نتیجه رسیده در داخل کشور هم این مناسبات سیاسی است که تکلیف مندرجات حقوقی را تعیین می کند.

اینکه مفاد آن پرونده قضایی چه بوده و از نظر حقوقی آیا اتهامی به رئیس همچنان رئیس مانده میراث فرهنگی و گردشگری استان وارد است یا خیر، موضوعی است جدا که باید متخصصان امر در موردش صحبت کنند. و در جای خودش بررسی کنند که آیا وی مرتکب جرمی شده یا نه؟ که اگر شده، طبق قانون با او برخورد کرده و اگر نشده، بخاطر اجحافی که به ایشان شده، جبران نمایند. اما این وسط، مشکل چیز دیگری است.

مشکل اینجاست که باز دوباره می بینیم افرادی غیر مرتبط در جایی که جایشان نیست دنبال ماست مالی کردن یک پرونده حقوقی هستند. آقا جان! مگر این استان مسئول حقوقی ندارد؟ مگر مسئول دادگستری ندارد؟ مگر دادستان ندارد؟ که استاندار و معاون سیاسی اش بلند شده و هنوز چند ساعت از احضار آقای علیزاده نگذشته، با همراهی رسانه های همراه شان، به سازمان گردشگری رفته و آن اظهارات عجیب را تحویل مردم می دهند؟

آقای استاندار! ای کاش می گذاشتید بیست و چهار ساعت از صحبت های روز قبل شما و گله تان از فضای مدیریتی استان می گذشت. بعد می رفتید این حرف ها را می زدید. مگر شما روز قبل نگفتید: «افرادی در گیلان درگیر کردن مردم با فقر و سختی را وظیفه مقدس خود می دانند.» حالا چه شده که تنها چند ساعت بعد از احضار یک مدیر کل برای پاسخگویی به شائبه هایی در موردش، این چنین دستگاه قضا را مورد طعنه قرار داده و خطاب به کارمندان گردشگری استان می گویید: «تهدیدات زیاد است، اما دلسرد نشوید. آبرو دست خداست.» یعنی احضار مدیران توسط قوه قضاییه برای پاسخ به سوالاتی که پیرامون شان مطرح است، تهدید است؟ و آیا فکر می کنید دستگاه قضا به فکر بردن آبروی آدم هاست؟

ای کاش این همه فشاری که آوردید تا علیزاده آزاد شود و وثیقه پنج میلیاردی اش به یک میلیارد برسد را زمان های دیگر اعمال می کردید. برای شما که چند ماهی است استاندار گیلان شده اید و بجز چند سخنرانی گلایه آمیز، عمل خاصی نداشتید، پسندیده نبود اولین حضور عملی تان تا این اندازه لابی گرانه و ضد مردمی باشد. ای کاش این فشار را آن موقعی وارد می کردید که پیش چشم تان، وزیر این مملکت به کشاورز رنج دیده بی ادبی می کند. ای کاش این فشار را خرج تحدید دستگاه قضا نمی کردید.

جالب اینجاست که دوستان اعتدالی و اصلاحاتی شما، مدتی است احمدی نژاد را بابت حمله هایش به دستگاه قضا می کوبند. خب، الان با این کار، شما هم شدید مثل احمدی نژاد. فرقی نمی کند اسم تان سالاری باشد یا هر چیز دیگری. وقتی طبق تاکیدات مکرر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، در برابر قانون می ایستید، فرقی نمی کند چه کسی باشید و متعلق به کدام جناح. روش یکسان، آدم هایی با نام و نشان مختلف را در یک کاسه قرار می دهد. و خوب است بدانید که الان شما با همان احمدی نژادی که دوستان اصلاحاتی و اعتدالی تان، مدت هاست می کوبندش، در یک کاسه اید. و جالب تر اینکه بدانید شما الان در سر کاسه ای هستید که سال ۸۸، موسوی و کروبی تا عمقش فرو رفتند. و مگر غیر از این است که جرم بزرگ آنها تنها این بود که در برابر قانون ایستادند؟

خواستیم در انتها یک دلگرمی هم به دوستان دادگستری و دادستانی و دستگاه قضا در استان بدهیم. اما پیش خودمان گفتیم مگر این بار اول است که قوه قضاییه را زیر چنین فشارهایی قرار می دهند؟ از شهید والا مقام بهشتی عزیز گرفته تا همین امروز، دستگاه قضای کشور همیشه سیبل تهاجمات بوده و هر قدر هم که برای استیفای حق مردم تلاش کند، این تهاجمات بیشتر خواهد شد. اما به قول حضرت حافظ: دل قوی دار که بنیاد بنا محکم از اوست. باشد که در آستانه یلدا، این هم فال نیک زحمتکشان عرصه حقوقی استان باشد که حقاً مظلوم واقع شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار