کد خبر : 34349
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397- 03: 11

مدیرکل راه و شهرسازی:

آزادراه منجیل به رودبار با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شود

آزادراه منجیل به رودبار با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پروژه آزاد راه منجیل -‌ رودبار هزینه می‌شود گفت:‌ عملیات اجرایی این پروژه همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش گیلانستان ماکان پدرام صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه آزاد راه منجیل به رودبار در ۲ قطعه و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان طرح‌ریزی شده است و عملیات اجرایی آن نیز با حضور رئیس جمهور در استان گیلان آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان یکی از نقاط گلوگاهی ترافیکی استان را در محدوده شهرستان رودبار دانست و عنوان کرد:‌ با احداث آزاد راه منجیل -‌ رودبار و بهره‌برداری از یک فاز آن تا ۲۴ ماه آینده توسط پیمانکار پروژه بخش زیادی از مشکلات ترافیکی استان گیلان برطرف می‌شود.

پدرام با بیان اینکه فرآیند تجهیز کارگاه و انتقال ماشین‌آلات به محل آغاز عملیات اجرایی پروژه آزاد راه منجیل -‌ رودبار انجام شده است ابراز داشت:‌ برنامه‌ریزی‌هایی در حال تدوین و شکل‌گیری است تا پس از بهره‌برداری از این پروژه آسیب کمتری به بازار شهرستان رودبار وارد شود.

وی به سایر پروژه‌هایی که عملیات اجرایی احداث آن‌ها با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: پروژه کنار گذر‌ سنگر – سیاهک -‌ چابکسر و امامزاده هاشم به انزلی به طول ۶۸ کیلومتر از جمله طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها با حضور رئیس جمهور در گیلان آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ظرفیت اشتغالزایی راه آهن قزوی -‌ رشت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ برای بخش‌های مختلف باری و مسافری ایستگاه‌های مختلف راه آهن از جمله ایستگاه رشت پس از اعلام فراخوان نیروهای لازم استخدام و به کار گرفته می‌شوند.

پدرام اقدامات اداره کل راه و شهرسازی گیلان در حوزه راه‌های روستایی استان را برشمرد و تصریح کرد:‌ این دستگاه برنامه بسیار ویژه‌ای برای این حوزه در نظر دارد به‌طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان گیلان آسفالت شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از واگذاری مسئولیت رسیدگی به راه‌های روستایی استان از این دستگاه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد و تصریح کرد:‌ طبق دستورالعمل‌های صادر شده از کشور تمام مقدمات اجرای این برنامه فراهم شده است.

وی با تأکید بر اینکه شاخص بهره‌مندی از راه روستایی مناسب در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است اظهار داشت: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که با اقدامات انجام شده تا امروز بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت و بهسازی شده‌ است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار