کد خبر : 43813
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آبان 1398- 51: 11

رئیس بنیاد دفاع مقدس گیلان:

تخصیص ۵ میلیارد تومان اوراق برای موزه دفاع مقدس گیلان

تخصیص ۵ میلیارد تومان اوراق برای موزه دفاع مقدس گیلان

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه برای احداث پروژه موزه دفاع مقدس حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: پنج میلیارد تومان توسط نوبخت معاون رئیس‌جمهور به‌صورت اوراق برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان تخصیص داده شد که در حال انجام کارهای اداری جهت جذب منابع هستیم.

به گزارش گیلانستان عباس بایرامی با اشاره به دیدار اعضای مجمع نمایندگان گیلان با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اظهار کرد: استان گیلان در زمینه احداث موزه دفاع مقدس در رده‌های آخر قرار دارد که در این راستا و جهت هماهنگی‌های لازم برای احداث پروژه، روز گذشته دیداری با سردار کارگر انجام شد.

وی با بیان اینکه همه هم استانی‌های گیلان و مسؤولین استان در احداث موزه دفاع مقدس نقش دارند، گفت: در مدت یک سال گذشته از حضور خود در ستاد حفظ آثار، تلاش شد تا هماهنگی‌هایی با مردم و مسؤولین به دلیل اهمیت احداث این پروژه در استان انجام شود تامکانی برای ثبت وقایع و یادگاری‌های دوران دفاع مقدس برای آیندگان ثبت شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه معتقدیم موزه دفاع مقدس مربوط به همه آحاد ملت بوده و لازم است همه، مانند دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کنند، افزود: دیدار با مسؤولین استانی، کشوری و نمایندگان استان گیلان و شخصیت‌های دولتی ازجمله برنامه‌هایی است که برای استفاده از ظرفیت آنان جهت تسریع در احداث موزه دفاع مقدس گیلان انجام شد.

بایرامی با بیان اینکه کار احداث پروژه دفاع مقدس در سه فاز انجام می‌شود، تصریح کرد: برای اتمام این پروژه حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار با توجه به وضعیت فعلی رکود در کشور، نیاز بوده که فقط برای فاز اول، ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان از منابع استانی دریافت شد که کلنگ زنی احداث آن در خرداد ماه امسال صورت گرفت.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان نیز توسط نوبخت معاون رئیس‌جمهور برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان در نظر گرفته شد، گفت: این اعتبار به‌صورت اوراق برای این پروژه تخصیص داده شد که هم‌اکنون برای استفاده از اوراق در حال انجام کارهای اداری جهت جذب منابع هستیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اذعان به اینکه با مبلغ تخصیص‌یافته اولیه برای موزه دفاع مقدس اقدامات خوبی انجام شد، افزود: در حال حاضر، کار تجهیز کارگاه و انتقال تجهیزات از سطح کشور، آماده‌سازی رینگ جاده‌ای، زهکشی حدود یک کیلومتر زمین و آزمایش ژئوتکنیک خاک و کار تأسیسات آب و حفر چاه و برق انجام‌شده که همه این‌ها با هماهنگی مسؤولین استانی انجام‌شده است.

بایرامی با تاکید بر لزوم کار دقیق و علمی برای احداق موزه بیان کرد: در حال حاضر کار پی‌کنی ساختمان گالری، اسناد و مدیریت در موزه صورت گرفته و کار آرماتوربندی آن در حال انجام است که طی هفته آینده بتون‌ریزی سقف اول یک ساختمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین مصالح یکی از نیازهای اصلی هر پروژه عمرانی است، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده تاکنون مشکلی بابت تأمین مصالح وجود ندارد و تاکنون کارها بر اساس برنامه مشخص در حال پیشرفت است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اذعان به اینکه استاندار گیلان موزه دفاع مقدس گیلان را یکی از پروژه‌های اولویت‌دار استان معرفی کرده است، افزود: در نظر داریم طی هماهنگی‌های لازم با نماینده ولی‌فقیه در گیلان، شورای جذب منابع مردمی و خیرین را تشکیل و شماره‌حسابی را برای دریافت کمک‌های مردمی جهت استفاده و مشارکت همه مردم در احداث موزه به‌صورت عمومی اعلام کنیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار