کد خبر : 58070
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399- 53: 10

مدیرکل هواشناسی گیلان:

افزایش دما در پی وزش باد گرم/ پایان هفته سرد و بارانی در انتظار گیلان است

افزایش دما در پی وزش باد گرم/ پایان هفته سرد و بارانی در انتظار گیلان است

مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش دما در پی وزش باد گرم خبر داد و گفت: هوای استان از روز سه‌شنبه روند کاهش دما خواهد داشت و تا پایان هفته این جو در استان ماندگار است.

محمد دادرس با اشاره به وضعیت هواشناسی استان گیلان طی روزهای آینده اظهار کرد نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار طی ۲۴ ساعت آینده در منطقه است.

وی از روزهای گرم پیش رو در گیلان خبر داد و افزود: در استان به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها وزش باد جنوبی و همچنین در پاره‌ای از نقاط مه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت هوا در روز سه‌شنبه نیز گفت: به‌تدریج از روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریان سطح زمین به روند افزایش ابر، کاهش دما و در بعضی از ساعات بارندگی‌ها و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه از عصر روز سه‌شنبه به‌تدریج هوا سرد خواهد شد، افزود: طی بعدازظهر و شب در بعضی از نقاط استان بارندگی پیش‌بینی‌شده که ممکن است با رعدوبرق نیز همراه باشد.

وی هوای روز چهارشنبه را نیز نیمه‌ابری و مه‌آلود توصیف کرد و گفت: این روند گرچه در روز چهارشنبه با باد شدید همراه است اما در روز پنجشنبه و به‌تدریج از روز جمعه با افزایش تدریجی دما همراه خواهد بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان وضعیت هوا در روز جمعه را صاف تا قسمتی ابری، افزایش نسبی دما و گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: دمای هوا در روز شنبه هفته آینده نیز افزایش خواهد داشت و تدریجاً با افزایش ابر و وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار