کد خبر : 68972
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1400- 24: 18

حس خوب آرامش در جهادگران روحانی/ مردم از مسئولین جلوتر هستند

حس خوب آرامش در جهادگران روحانی/ مردم از مسئولین جلوتر هستند

کارشان گدا پروری نیست، به دنبال انسان پروری هستند، در کارهایشان تلاش می‌کنند که عزت و احترام را به نیازمندان برگردانند…

به گزارش گیلانستان، نوشین کریمی؛ کارشان گدا پروری نیست، به دنبال انسان پروری هستند، در لابه کارهایشان تلاش می‌کنند که عزت و احترام را به نیازمندان برگردانند و از آنان نیز برای پیشبرد کارها کمک می‌گیرند. از توان توانمندان و خیرین کمک می‌گیرند تا زمانی که محرومین و نیازمندان بتوانند روی پای خودشان بایستند.

گروه‌های جهادی را می‌گویم. گروه‌های زیادی که در شهرها و روستاها تحت عناوین مختلف فعال هستند، اما گروه‌هایی نیز در لباس روحانیت کار جهادی می‌کنند که بیشتر آشنایی ما با کارهایشان از اسفند ماه ۹۸ بود، زمانی که درگیر کرونا شدیم و بیمارستان‌ها و غسالخانه‌های ما در وحشت مرگ عزیزانمان پر شده بود. در این شرایط طلاب حوزه‌های علمیه در سطح استان در قالب گروه‌های جهادی کمک های شایان ذکری در راستای مبارزه با بیماری کرونا و همکاری و تعامل با دانشگاه علوم‌پزشکی داشتند و پس از آن در سنگر دیگری همچنان به کار خود ادامه می‌دهند…

حجت الاسلام « میثم زحمتکش» یکی از جهادگرانی است که دغدغه‌اش کمک به مردم و رفع دلنگرانی‌های آنان است، وی از تلاش برای پرداخت هزینه ودیعه مسکن برای بانوان سرپرست خانواده و پرداخت اجاره ماهانه منزل استیجاری برخی از نیازمندان خاص خبر داد و اظهار کرد: مشاوره روان درمانی برای بیماران اعصاب و روان نیازمند و معتادان گمنام، پرداخت کمک هزینه درمان بیماران خاص و سرطانی، اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانواده، اهدای بسته معیشتی و توزیع غذای گرم از دیگر خدمات ما در گروه جهادی است.
مسئول گروه جهادی میثم تمار که خود را قدردان محبت‌های مردم گیلان می‌داند با بیان اینکه مردم ما خیلی از مسئولین جلوتر هستند، گفت: در راه جهاد و کمک به مردم و محرومین قدم برداشتن حس خوب و آرامش را به زندگی انسان می‌دهد.

زحمتکش با اشاره به اینکه عضو کوچکی از گروه جهادی روحانی شهید میرزا کوچک گیلان نیز هستم و همه اعضای گروه از روحانیون هستند به تشریح فعالیت‌های گروه جهادی میثم تمار که آنهم اعضایش طلبه و روحانی هستند پرداخت و گفت: ما از ابتدای بحث کرونا در بیمارستان رازی و بعد هم متاسفانه در باغ رضوان رشت به جهت شست و شوی متوفی‌های کرونایی کارمان را آغاز کردیم که صحنه‌های تلخی را در آن دوران شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: گروه جهادی میثم تمار تحت نظر سازمان بسیج سازندگی و دارای شماره ثبت است، وقتی افراد نیازمند را به ما معرفی می‌کنند، تحقیقات می کنیم تا حدودی که متوجه صدق مسئله شدیم به منزل آن خانواده نیازمند می‌رویم و با گفت وگویی گرم و صمیمی مشکلات‌ و نیازهایشان را بررسی می‌کنیم. سپس با اجازه آنها از محل زندگیشان تصویربرداری می‌کنیم و با احترام و حفظ حرمت این عزیزان، فیلم را در فضای مجازی انتشار می‌دهیم و از این طریق کمک و همراهی خیرین را برای یاری رساندن به نیازمند مورد نظر جلب می‌کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه از هزار تومان تا پنج میلیون تومان هم واریزی داشته‌ایم گفت: این کمک‌ها و حمایت‌های مردم و خیرین است که ما را در رسیدگی به نیازمندان یاری می‌دهد و بی‌شک همان هزار تومانی هم که برایمان واریز می‌شود ارزش بالایی دارد، چون تمام دارایی خیری است که می‌خواسته در این امر مشارکت داشته باشد.

زحمتکش همچنین با بیان اینکه خودمان برای پیدا کردن یک خانه، محله به محله و بنگاه به بنگاه را می‌گردیم اما قیمت‌ها حتی در حاشیه شهر هم بسیار بالاست، از صاحبخانه‌ها خواست در چنین شرایطی حتما با مستاجران همکاری کنند.

وی اضافه کرد: گاهی یک مادر،سرپرست خانوار است و با چند نوع بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، از طرفی در هزینه درمان و هزینه مسکن مانده است و از طرفی اگر برایش اتفاقی بیفتد تکلیف فرزندانش چه می‌شود.

زحمتکش با بیان اینکه در حقیقت نمی‌توان یک سری مسائل را در جامعه که مربوط به معیشت مردم است کتمان کرد، گفت: مسئولین می‌بایست حداقل در بحث اقتصاد، اشتغال و مسکن را کنترل کنند و بر آن نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که از دیدن این اتفاق‌ها مستاصل می‌شوم پناهگاهم گلزار شهدای رشت است، افزود: با نشستن در کنار مزار شهید «بابک نوری هریس» و خواندن ۲ رکعت نماز از ایشان می‌خواهم که راهی برایم باز شود و خدا رو شکر که این اتفاق می‌افتد.

مدیر گروه جهادی میثم تمار اظهار کرد: در کنار خاطرات و تلخی‌هایی که فعالیت‌های این چنینی به همراه دارد اما اصل کار نیز بسیار شیرین و دلنشین است و خیرش را در زندگی‌مان بسیار دیده‌ایم.

زحمتکش بیان کرد: زیاد معتقد به پخش بسته‌های معیشتی بین مردم و نیازمندان نیستم زیرا معتقدم گروه‌های جهادی باید ماهیگیری را به شخص آسیب پذیر یاد دهند تا با حفظ کرامت اشخاص آنها را برای اداره زندگی امیدوار کرد.

وی داشتن مسئولیت، پست و مقام را ابزاری برای خدمت بهتر به مردم دانست و ادامه داد: کاش مسئولین ما هم از جایگاه و قدرتی که دارند در راه خدمت به مردم تلاش کرده و مردم را خوشحال کنند.


«سمانه علی اکبرنیا» نیز بیان می‌کند: گروه‌های جهادی باید قرارگاه‌های عملی باشند، اینکه یک کار اساسی انجام دهند که خیرش به نفع همه باشد.

این بانوی طلبه جهادگر ادامه می‌دهد: انبیای الهی آمدند که خود مردم را به قیام و حرکت وادارند و از این رو گروه‌های جهادی برای اینکه به مردم نشان دهند که هنوز پایان دنیا نیست و می‌توان برای زندگی بهتر تلاش کرد، دست به دست هم می‌دهند و در زمینه‌های عمرانی و آبادانی و معیشتی و…  به مردم و به ویژه به نیازمندان کمک و یاری می‌رسانند.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند« کرونا با همه تلخی‌هایش برکات زیادی داشت» افزود: ما آمده‌ایم پرچم کار جهادی را بالا ببریم و همین مقدار که بتوانیم باری از روی دوش کسی برداریم، جهاد کرده‌ایم.

علی اکبرنیا با تاکید بر اینکه حکومت برای آب و نان نیست بلکه جایگاهی برای خدمت به مردم است، اظهار کرد: خدمت کردن به مردم باید دغدغه مسئولین باشد و نباید خودشان را از مردم جدا بدانند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار