کد خبر : 51016
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399- 42: 11

آزادراه قزوین رشت در محدوده «کتله» همچنان مسدود است + تصاویر

آزادراه قزوین رشت در محدوده «کتله» همچنان مسدود است + تصاویر

احتمال خطر رانش کوه در محدوده کتله‌ محور آزادراه قزوین رشت موجب شد محور مذکور به‌منظور حفظ ایمنی هم‌وطنان همچنان مسدود باقی بماند.

به گزارش گیلانستان شب گذشته بود که خبرها در فضای مجازی از رانش کوه در بخشی از آزادراه قزوین رشت به گوش رسید و بلافاصله این موضوع توسط راهداران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس از محل رانش نشان داد که دستور بر انسداد محور به جهت پیشگیری از خطر احتمالی رانش و‌ ریخته شدن آوار بر روی خودروهای گذری و‌ سرنشینان آن در دستور کار قرارگرفته است.

به گفته سبحان‌الله علیپور، سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان به علت وقوع رانش کوه در قطعه‌ای از آزادراه قزوین – رشت در محدوده روستای کتله رودبار به توتکابن، تردد در آزادراه رشت قزوین مسدود شده است.

مسیر آزادراه از سمت قزوین به رشت به علت وقوع رانش کوه تنها در محدوده رودبار به توتکابن دچار انسداد شده و با توجه به اینکه رانش همچنان ادامه دارد، به‌منظور ایمنی هم‌وطنان این مسیر تا اطلاع ثانوی بسته نگه‌داشته شده است.

البته محور قزوین رشت کاملاً مسدود نیست و آن‌طور که علیپور بیان کرده، رانندگان باید برای تردد از  مسیر رودبار به رشت استفاده کنند.

گفته‌شده قبرستانی نیز در محدوده کتله رودبار قرار دارد که احتمال رانش این قسمت نیز به همراه رانش‌های احتمالی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شده تا راهداری بتواند عملیات ایمنی مسیر را در این بخش انجام دهد اما باگذشت حدود ۲۴ ساعت هنوز تصمیمی از سوی مسؤولان محلی دراین‌باره گرفته نشده است.

در پیش گرفتن اقدامات پیشگیرانه در راستای رفع نقاط پرحادثه راه‌ها در طول سال از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و لازم است اعتبارات این حوزه تقویت‌شده تا راهداران و ایمن‌سازان راه سلامت و ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی را تضمین کنند.

به گزارش فارس، آزادراه قزوین – رشت ازجمله راه‌های پرتردد کشور است که ۱۷۰ کیلومتر طول دارد و به لحاظ ساخت ابنیه راه، یکی از فنی‌ترین راه‌های احداث‌شده در کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار