کد خبر : 79325
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تیر 1401- 25: 10

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

آغاز آبگذاری نوبت ششم کانال‌های آبیاری در گیلان از صبح فردا

آغاز آبگذاری نوبت ششم کانال‌های آبیاری در گیلان از صبح فردا

​میرزایی از آغاز آبگذاری نوبت ششم با یک دبی آب بسیار بهتر از صبح روز چهارشنبه این هفته خبر داد و گفت: هدف شرکت آب منطقه‌ای گیلان از این آبگذاری و هدایت آب زراعی به مناطقی است که در انتهای شبکه سد سفیدرود قرار دارند.

به گزارش گیلانستان، «مرتضی میرزایی» شامگاه دوشنبه( ۱۳ تیر) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: کشت غالب در استان گیلان برنج است و این محصول به آب بسیار زیادی برای رشد نیاز دارد.

 

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان کل نیاز آبی استان را سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: از این میزان ۳۰۰ میلیون متر مکعب در حوزه آب شرب، ۵۰ میلیون متر مکعب دز بخش صنعت و مابقی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که ۷۰ درصد این آب از سد سفیدرود تامین می‌شود.

 

میرزایی ظرفیت امسال ذخیره سد سفیدرود را ۸۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با تدابیر خاص و ویژه استاندار گیلان از همان روز ابتدای آبگذاری، قرارگاه جهادی آبیاری در استان و شهرستان‌ها و با همکاری تمام دستگاهای اجرایی تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان با توجه به اعتباراتی که در اختیار داشت بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده خود به امر لایروبی انهار پرداخت یادآور شد: مناطقی که هم اینک با کمبود شدید آب زراعی مواجهند مانند دهنه سر در انتهای آبخور سد سفیدرود قرار دارند.

 

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان اذعان کرد: در دو نوبت اخیر آبگذاری آب در کانال‌های آبیاری با توجه به شدت دمای هوا و نیاز آبی بیشتر، متاسفانه آب کمتری به برخی از شالیزارها و اراضی کشاورزی استان گیلان رسید.

 

میرزایی از آغاز آبگذاری نوبت ششم با یک دبی آب بسیار بهتر از صبح روز چهارشنبه این هفته خبر داد و اذعان کرد: هدف ما از این آبگذاری، هدایت آب زراعی به مناطقی است که در انتهای شبکه سد سفیدرود قرار دارند و از مردم و کشاورزان مناطق بالادست هم انتظار داریم همکاری لازم را در این راستا داشته باشند و از دستکاری تجهیزات خودداری کنند. 

 

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان قبل از ترک خوردگی اراضی خود باید موارد را به اطلاع ادارات آب منطقه‌ای برسانند اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای به شکل موردی نسبت به نصب پمپاژها اقدام می‌کند تا بیشتر از اینها به کشاورزی مردم خسارت وارد نشود.

 

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ بزرگ به منظور بازچرخوانی آب، لاینینگ انهار درجه سه و چهار و بهسازی، لایروبی و ساماندهی آب بندان‌ها از محل اعتبارات ملی سه برنامه میان مدتی است که در دستور کار این شرکت قرار دارد.

 

 

 

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار