کد خبر : 35521
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 فروردین 1398- 33: 16

مدیر امور سدهای گیلان خبر داد:

آغاز آب گذاری در کانال‌های کشاورزی گیلان/ کشاورزان مشکل آب ندارند

آغاز آب گذاری در کانال‌های کشاورزی گیلان/ کشاورزان مشکل آب ندارند

مدیر امور سدهای گیلان با اشاره به وضعیت آب زراعی در استان گیلان گفت: با توجه بارش‌های فراوان در کشور، توانستیم با کمک تمام همکاران در سدهای گیلان به‌ویژه سد سفیدرود آب را به میزان کافی ذخیره‌سازی و در کانال‌های کشاورزی آب گذاری کنیم.

به گزارش گیلانستان عمران مؤمنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ذخیره‌سازی آب برای سال زراعی جدید برای کشاورزان گیلانی ‌اظهار کرد: سرریز شدن سد سفیدرود به علت باران‌های اخیر خبری بسیار خوش برای کشاورزان گیلانی که در سال‌های گذشته با کمبود آب در فصل کشاورزی مواجه بوده‌اند است.

وی با اشاره به وضعیت آب زراعی در استان گیلان گفت: با توجه بارش‌های فراوان در کشور، توانستیم با کمک تمام همکاران در سدهای گیلان به‌ویژه سد سپیدرود آب را به میزان کافی ذخیره‌سازی و در کانال‌های کشاورزی آب‌گذاری کنیم.

مدیر امور سدهای گیلان با اذعان به اینکه آب اکثر زمین‌های کشاورزی گیلان از سد سفیدرود تأمین می‌شود تصریح کرد: ما در استان زمین‌های کشاورزی بسیار زیادی داریم که آب ۱۸۰ هزار هکتار آن توسط سد سپیدرود تأمین می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت این سد برای استان گیلان است.

مؤمنی با اشاره به میزان آب ذخیره‌شده در سد سفیدرود افزود: این سد جزو سدهای بزرگ کشور بوده که می‌تواند یک میلیارد و ۵۲ میلیون مترمکعب آب را ذخیره و ۵۵۵ میلیارد مترمکعب را در ثانیه دبی و ۳۸۱ مترمکعب آن را رهاسازی می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به سیل اخیر رهاسازی آب در سد سفیدرود را زودتر آغاز کرده‌ایم گفت: ما امسال شاهد دو مرحله سیل بوده‌ایم که در مرحله اول ۲۴۱ هزار مترمکعب آب وارد که از این مقدار ۳۰ مترمکعب را ذخیره و در مرحله دوم ۷۷۱ هزار مترمکعب آب وارد که ۲۸۱ هزار مترمکعب آن را رهاسازی کردیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار